هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با موضوع:آسیب های اجتماعی(خودکشی) روز گذشته ۹۲/۰۹/۱۸ با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه شهر دهدشت(رئیس شورا) برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه ،هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با موضوع:آسیب های اجتماعی(خودکشی) روز گذشته ۹۲/۰۹/۱۸ با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه شهر دهدشت(رئیس شورا) برگزار گردید.

خردمند دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ضمن گرامیداشت ماه صفر واربعین حسینی گفت: جلسه گذشته شورا با موضوع طلاق وپیامدهای شوم این پدیده اجتماعی برگزارشده بود که  دبیرخانه شورا با نهادها وارگانهای مجری مصوبات جهت اجراء مکاتبه نمود ودر همین  راستا بحث خود کشی را بعنوان آسیبی جدی که هر از گاهی شاهد بروز آن در جامعه هستیم انتخاب شده است که امیدواریم با ارائه راهکار مناسب از سوی اعضاء جهت جلوگیری از این معضل اجتماعی گام های موثری برداریم.

حجت الاسلام حسینی رئیس شورا با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت:تنها با ذکر خدا دلها آرام می گیرد وتفکر الهی تفکری نیست که انسان خبر از عالم آخرت نداشته باشد وهنگامیکه باورها ضعیف گردد ممکن است در خانواده مشکلاتی بوجود آید واین مشکلات شکستهائی برای افراد خانواده ها ایجاد نماید که گاهی ممکن است به خودکشی بیانجامد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه افزود:خودکشی معضلی است که الان جامعه را تهدید می کند وباید با ریشه یابی بروز این معضل به مقابله جهت ریشه کن کردن ویا کم کردن آن بپردازیم که تقویت باورهای دینی واعتقادی راه حل مقابله با این آسیب است همانطوری که می دانیم در خانواده های دارای ریشه اعتقادی قوی این پدیده کمتر مشاهده می گردد.

وی در پایان متذکر شد که برگزاری مراسمات باشکوه برای افرادی که دست به خود کشی می زنند ممکن است باعث خیال پردازی افراد دیگر گردد که باید این نکته مورد توجه قرار گرفته وتذکر داده شود.

در ادامه کرمی عضو شورا آماری از خود کشی های سال گذشته بدین شرح ارائه داد

سال ۸۹ تعداد ۱۷نفر،سال ۹۰ تعداد ۱۶ مفر وسال ۹۱ تعداد ۱۶ نفر ودر شش ماهه اول سال جاری تعداد ۹نفر اقدام به خود کشی فوتی نمودند  که ریشه بسیاری از این خودکشی ها سرخوردگی عشقی،مشکلات خانوادگی،عدم اعتقاد راسخ به مسائل دینی،وعدم تربیت صحیح از سوی والدین بوده است.

پس از بحث وبررسی توسط اعضاء مصوبات جلسه به شرح زیر مقرر گردید

-مقرر گردید به خانواده های افرادی که اقدام به خودکشی می نمایند طی نامه ای از سوی اداره اطلاعات وفرمانداری وارشاد اسلامی ابلاغ گردد که از مراسمات تشریفاتی وبرنامه های جانبی برای افراد مذکور خود داری گردد

-مقرر گردید در خطبه های نماز جمعه وجماعات در رابطه با عمل قبیح خود کشی صحبت گردد

مقرر گردید صدا وسیمابرنامه هایی در رابطه با ناهنجاریهای اجتماعی خصوصا خود کشی با حضور کارشناسان اجراء نمایند

مقرر گردید نیروی محترم انتظامی نسبت به جلوگیری از تیراندازی در مراسمات تشییع اقدامات لازم را به عمل آورند

مقرر گردید روحانیون ومسئولین در مجالس ترحیم کسانی که خودکشی نمایند شرکت ننمایند

منبع : سایت اسلامی کهگیلویه و بویراحمد