دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بروز برخی ناهنجاری‌ها در تالارهای شهر یاسوج محرز است.

عصر امروز در همایش پلیس ـ امنیت و اصناف با اشاره به نقش مهم  صنوف در رشد اقتصادی جامعه عنوان کرد: لازمه دست یافتن به امنیت در سطح جامعه به داشتن رفاه اقتصادی متوازن برمی‌گردد. 

کوشا ادامه داد: امروزه مشاهده می‌شود که در بحث امر به معروف و نهی از منکر در برخی از دستگاه‌ها کم‌کاری می‌شود و این اصل مهم و حیاتی که در این مبین اسلام به آن بسیار سفارش شده به بوته فراموشی سپرده شده است. 

کوشا تصریح کرد: نباید به خاطر کاهش حساسیت نسبت به منکرات، امر به معروف در جامعه ما به خصوص دستگاه‌ها به حاشیه برود. 

دادستان راهکار خشکاندن ریشه منکرات را در سایه ترویج معروف و تلاش برای تعمیم آن به بخش‌های مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: اگر نابهنجاری در جامعه رواج پیدا کرد تنها به دلیل کمرنگ شدن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. 

وی در ادامه با انتقاد از دستگاه‌هایی که بدون در نظر گرفتن صلاحیت‌های لازم اقدام به صدور برخی مجوز‌ها می‌کنند، بیان داشت: امروزه شهرهای ما کسانی هستند که با حداقل صلاحیت‌ها در جایگاه‌های حساس و عمومی قرار گرفته‌اند. 

کوشا با اشاره به این‌که در خیلی از موارد کسانی اقدام به مسافرکشی و تأسیس آژانس مسافربری می‌کنند که هیچ‌گونه صلاحیتی ندارند، عنوان کرد: امیدواریم که مسئولان و متولیان این امر به صورت جدی وارد میدان شوند و جلوی این موضوع را بگیرند.

وی در ادامه از پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی خواست که جلوی تردد تاکسی‌های بدون صلاحیت در شهرها گرفته شود. 

دادستان یاسوج با انتقاد شدید از وضعیتی که در تالارهای شهر یاسوج برقرار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر تالارهای شهر یاسوج بر اساس استانداردهایی که در دستورالعمل فعالیت تالارها آمده طراحی نشده‌اند که همین موضوع باعث بروز نابهنجاری متعدد در این تالارها می‌شود. 

وی با بیان این‌که در دستورالعمل فعالیت تالارها تداخل زنان و مردان منع شده، اضافه کرد: در این تالارها چنین موضوعی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود.

وی از تیراندازی در تالارها به عنوان یکی دیگر از معضلات اجتماعی یاد کرد و افزود: بدون شک با تالارهایی که بر اساس قانون فعالیت نکنند و چنین مسائلی در آنها رخ دهد برخورد قانونی خواهد شد. 

وی از نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها خواست تا با ارائه راهکار و آموزش‌های لازم جلوی ترویج چنین ناهنجاری‌هایی گرفته شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس