مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد فرهنگی و مذهبی را به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اول تیرماه سال ۶۰ از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی، نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اشاعه ناب محمدی تشکیل شد.

وی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی، زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و تاسیس تشکل‌های لازم و برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن‌های اسلامی و تلاش جهت احیا و اشاعه معارف از جمله وظایف این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی  ادامه داد: تاسیس و اداره موسسات آموزشی و مراکز دانشگاهی جهت تربیت مبلغان کارآمد، هنرمندان متعهد و مربیان دینی، تاسیس مراکز اطلاع‌رسانی تخصصی، تبلیغی و دینی و سازماندهی و اعزام مبلغ و مربی دینی به سطح شهرها و روستاها از دیگر وظایف محوله اداره کل تبلیغات اسلامی است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: تبلیغات به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است که به منظور نفوذ و تاثیرگذاری در شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی می‌شود.

این مسئول به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند «مسئله تبلیغات یک امر مهمی است که می‌شود گفت که در دنیا در راس همه امور قرار گرفته است و بالاترین چیزى که می‌‏تواند این انقلاب را در این جا به ثمر برساند و در خارج صادر کند، تبلیغات است، تبلیغات صحیح.».

وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی با دیگر دستگاه‌ها وظیفه دارند برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را در راستای سیاست‌های این سازمان به اجرا بگذارند، گفت: این نهاد با همکاری دیگر دستگاه‌ها فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را در قالب ۵۲ برنامه اجرا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد استقرار روحانی در مناطق مورد نیاز، اعزام مبلغ به روستاها و مناطق، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حمایت از بانوان فعال و فرهیخته، حمایت از ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی را از برنامه‌های اجرایی این نهاد در سال‌جاری عنوان کرد.

مرتضوی حمایت از کانون‌های فرهنگی و تبلیغات، حمایت از هیئت‌های مذهبی، آموزش دینی مربیان مهدکودک‌ها، حمایت از نشریات حوزه دین، آموزش عمومی قرآن و آموزش اصناف، کارکنان دولت و مسئولین تشکل‌های دینی را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی برشمرد.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد هیئت‌های مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد را یک‌هزار و ۲۱۸ هیئت عنوان کرد و گفت: این تعداد هیئت‌های مذهبی هشت شورا در کشور دارند که با انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی هر شهرستان به مدت ۲ تا چهار سال به فعالیت در حوزه دین و انجام برنامه‌های مذهبی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/م۳۰

منبع : فارس نیوز