معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برطرف کردن مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و برای حل برخی مشکلات به خصوص در مورد شهرک‌های صنعتی نیاز به کار با برنامه و اصول داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از علی‌حسن نوروزی عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و کنونی شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و برای حل برخی مشکلات به خصوص در مورد شهرک‌های صنعتی نیاز به کار با برنامه و اصول داریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نباید انتظار داشته باشیم با روی کار آمدن تیم جدید اقتصادی تمامی مشکلات و کمبودها در حوزه اقتصادی در کمترین زمان برطرف شوند.

نوروزی با اشاره به برخی ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف اذعان داشت: آنقدر در مورد این ظرفیت‌ها گفته شده که بیشتر مردم و مسئولان از حفظ شده‌اند، ولی برنامه موثر و کارگشایی برای حل معضلات با توجه به این ظرفیت‌های عظیم نداشته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولین قدم برای برون‌رفت استان از محرومیت تکیه بر توان نیروی انسانی و کنار گذاشتن مسائل سیاسی و شبه‌سیاسی است که دامن‌گیر استان شده است.

نوروزی تاکید کرد: اگر قرار است استان ما روی پیشرفت و ترقی را ببیند باید مسائل سیاسی را کنار بگذاریم و با وحدت و همدلی فقط به فکر رشد و اعتلای استان باشیم.

وی افزود: برای توسعه استان باید به دنبال اعتبارات و منابعی به غیر از اعتبارات ملی باشیم و سعی کنیم با جذب منابع گوناگون قطار توسعه استان را هرچه سریع‌تر به حرکت درآوریم.

نوروزی توسعه شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را گامی مهم در توسعه استان تلقی کرد و افزود: انتظار داریم که مدیران ارشد شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک نگاه ویژ‌ه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه داشته باشند.

وی ایجاد مشوق‌های لازم برای صنعتگران را اصلی مهم در جذب سرمایه‌گذار به کهگیلویه و بویراحمد و شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: باید در این زمینه در ارائه تسهیلات بین استان‌های برخوردار و کمتر برخوردار تمایز قائل شد و نگاه ویژه‌ای به استان‌های کمتر توسعه‌یافته داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ط۳۰

منبع : فارس نیوز