امام جمعه موقت بهمئی گفت: برخی پوشش‌های امروزی با فرهنگ اسلامی مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، حجت‌الاسلام ایوب اکبری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به تقوا و خداترسی و انجام واجبات و ترک محرمات گفت: در همه حال خدا را یاد کنید چون یاد خدا آرامش بخش دل‌ها است و خانه‌ای که در آن یاد خدا نباشد روشنی ندارد.

اکبری اظهار داشت: در سالی قرار داریم که از سوی رهبری نظام به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده و یکی از دغدغه‌های امروز رهبری در بحث فرهنگ است.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که کشور دشمنان زیادی دارد و در این ۳۵ سال برای همه مشخص و یقین شده که دشمنان این کشور دست بردار نیستند و می‌دانیم که دشمن متوجه شده با سلاح گرم حریف مردم ایران نمی‌شود لذا بهترین سلاحی که به خیال خودشان دارند و از آن استفاده می‌کنند تهاجم فرهنگی است.

وی ادامه داد: این احساس خطر برای ما بوده چرا که جوانان و مردم نباید از فرهنگ اسلامی دور شوند امروزه حجاب و پوشش‌ها غربی شده و همچنین راه رفتن، صحبت کردن و حتی رانندگی ما طوری شده که از فرهنگ اسلامی دور شده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: دشمن در زمینه فرهنگ آن قدر هوشیارانه عمل کرده و ما را مورد هدف قرار داده که این فرهنگ به درون خانه‌های ما هم آمده اما پدران و مادران غافل شده‌اند که باید در این خصوص مواظب جوانان خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فرهنگ‌های امروزی مدارا کردن است، مدارا کردن به معنای نرمی و ملاطفت است و همه باید نسبت به هم مدارا کنیم که در این میان مسئولان باید پیشتاز باشند.

اکبری گفت: مسئولی که بر صندلی ریاست می‌نشیند باید بداند از برکت خون شهدا، جانبازان و از همه مهمتر از برکت وجود همین مردم است که امروز بر این صندلی نشسته و موظف است با مردم با مهربانی و نرم‌خویی برخورد کند تا مدیر موفقی شود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته به مناسبت‌های پیش‌رو اشاره کرد و ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و ولادت معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت زهرا (س) برای تمام زنان و دختران عالم اسوه است و اگر زنان و دختران ما آن حضرت را الگوی خود قرار دهند، موفق می‌شوند و قطعاً زندگی آرامی خواهند داشت.

وی ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیز به خانواده بزرگ ارتش و خانواده معظم شهداء تبریک گفت و افزود: در زمان رژیم پهلوی سران ارتش یا خارجی بودند و یا وابسته به خارج بودند اما بدنه ارتش سالم بود چون افرادی مثل شهید فکوری و شهید قرنی را داشت.

وی در پایان ضمن گرامی داشت هفته سلامت به روز ۲ اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این عزیزان در دفاع از این کشور جانانه جنگیدند و هنوز هم دارند در مرزهای این کشور شهید می‌دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۸/ر۴۰

منبع : فارس نیوز