همزمان با تخلف به دلیل استفاده از باقیمانده غیرمجاز مانند سویا، غضروف و استخوان در تولید کباب لقمه و همبرگر کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست استاندارد این استان از برخورد جدی با چنین واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، مرتضی رهنما ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه کمیته علائم و کنترل کالای این اداره‌کل پروانه استاندارد واحد تولیدی متخلف به دلیل استفاده از باقیمانده غیرمجاز مانند سویا، غضروف و استخوان در تولید کباب لقمه و همبرگر تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

وی بیان داشت: برخی از واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس،‌ از خمیر مرغ متشکل از پوست، پی، استخوان و احشاء داخل بدن مرغ استفاده می‌کنند که غیر بهداشتی و برای سلامت مصرف کنندگان مضر است.

وی افزود: به موجب مواد ۹ و ۱۱ قانون اصلاح قوانین سازمان استاندارد و همچنین تبصره ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی واحدهای تولیدی یاد شده حق تولید، تمرکز و فروش محصولات یاد شده را نداشته و در صورت استفاده از علامت استاندارد بر روی تولیدات خود جعل محسوب گردیده و بر طبق مفاد قوانین یاد شده اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد با بیان اینکه تولید کالا و خدمات استاندارد یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، افزود: انتظار می‌رود هم استانی‌ها به عنوان بازرسان افتخاری استاندارد در راستای کنترل کیفی محصولات استان و حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت، با بازرسان اداره‌کل استاندارد همکاری کنند.

محمدی به اهمیت استاندارد در زندگی افراد پرداخت و افزود: مردم امروزه استاندارد را به عنوان حق خود و مطالبه ملی می‌شناسند و باید با بالا بردن استانداردها و خرید محصولات داخلی و با کیفیت بتوانیم تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

سرپرست اداره کل استاندارد استان با توصیه بر رعایت قانون توسط واحدهای تولیدی به واحد های تولیدی فرآورده‌های گوشتی استان تاکید کرد که از باقیمانده غیر مجاز در تولیدات خود استفاده نکنند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/خ۳۰

منبع : فارس نیوز