رئیس شبکه بهداشت و درمان چاروسا از راه‌اندازی بخش رادیولوژی در مرکز درمان قلعه‌رئیسی تا پایان بهمن‌ماه امسال خبر داد.

علیرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چاروسا اظهار کرد: برخورداری از خدمات بهداشتی درمانی حق مردم است بنابراین باید توقعات به حق آنان را برآورده سازیم.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در این مناطق عنوان کرد: در حال حاضر همه خانه‌های بهداشت چاروسا دارای بهورز است و مرکز بهداشتی درمانی جاورده که مشکل پزشک عمومی داشت هم‌اکنون آن مشکل رفع شده و پزشک عمومی در این مرکز مستقر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چاروسا به تعداد مراکز بهداشت و درمان در این مناطق اشاره کرد و افزود: مرکز بهداشت و درمان قلعه رئیسی دارای ۱۴ خانه بهداشت روستایی که با توجه به جمعیت این مناطق این تعداد پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نیست.

وی در ادامه به نبود دستگاه رادیولوژی در سطح چاروسا و دیشموک اشاره کرد و گفت: برای مشکلات شکستگی که برای مردم این ۲ بخش به وجود می‌آید مردم مجبور هستند برای استفاده از رادیولوژی و درمان کامل مسافت طولانی را طی کرده و به مرکز شهرستان کهگیلویه شهر مراجعه کنند.

صفری از راه‌اندازی بخش رادیولوژی در مرکز درمان قلعه‌رئیسی طی هفته آینده خبر داد و افزود: در ماه‌های اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی  و رئیس شبکه درمان کهگیلویه از مرکز بهداشت و روستاهای چاروسا بازدید داشتند و از نزدیک با مشکلات و خواسته‌های به حق مردم منطقه آشنا شدند.

این مسئول به کمبود پرستار در این مناطق اشاره کرد و گفت: به منظور رفع کمبود پرستار و رضایت مردم این مناطق، اقدامات لازم در خصوص استقرار پزشک متخصص در مراکز درمانی این مناطق صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی همه تلاش خود را به کار گیرند و در جهت رفع کمبو‌دها و مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق محروم گام بردارند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/م۲۰

منبع : فارس نیوز