وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی و اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت بازدید کرد.

، درمان و آموزش پزشکی پس از انجام عمل‌های جراحی چشم در کلینیک سیار چشم‌پزشکی نورآوران دیشموک، امشب از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) و اورژانس خاتم‌الانبیای بازدید کرد.

در این بازدید حجت‌الاسلام نماینده مردم در مجلس، فرماندار کهگیلویه، چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی و عوامل حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه حضور داشتند.

در این بازدید امکانات و تجهیزات را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به گسترش شهر و نیاز به افزایش مراکز درمانی، توسعه بیمارستان به ۳۰۰ تا ۴۰۰ تختخوابی ضروری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان به خوبی اجرایی شده است، افزود: مشکل خاصی در روند اجرای طرح گزارش نشده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی کمبود جراح مغز و اعصاب را از مشکلات اساسی حوزه درمان کهگیلویه برشمرد و افزود: رفع این مشکل را در دستور کار قرار خواهم داد.

مدیر ارشد حوزه بهداشت و درمان، راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی را از بسته‌های خدمت طرح تحول نظام سلامت دانست و تصریح کرد: احداث و راه‌اندازی این کلینیک کمک شایانی به حوزه درمان شهرستان کهگیلویه می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی خواستار تسریع در راه‌اندازی این کلینیک در دهدشت شد و با بیان اینکه این کار توسعه بیمارستان را نیز در پیش خواهد داشت، افزود: مسئولان شهرستان و متولیان حوزه بهداشت و درمان نسبت به تغییر کاربری فضای موجود یا احداث مرکز جدید اقدام کنند.

در ادامه امین با تشریح بخشی از مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، نبود دستگاه mriU، کمبود رادیولوژیست، نبود متخصص گوش، حلق و بینی را از بحران‌های این بیمارستان دانست و خاطرنشان کرد: بسته خدمتی هتلینگ بیمارستان از مشکلات اجرای این طرح در کهگیلویه است.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت با اشاره به برآورد ۷۰۰ میلیونی اعتبار هتلینگ در این بیمارستان تصریح کرد: ۲۹۵ میلیون تومان اختصاص داده شده به این مهم جوابگوی نیاز نیست.

یوسفی کمبود فضای فیزیکی را از دیگر مشکلات این مرکز برشمرد و گفت: ۳۰ تخت در بخش زنان مورد نیاز است.

وی اعزام بیماران به مراکز درمانی شهرستان‌های مجاور به علت نبود متخصص مغز و اعصاب تا شعاع ۷۰ کیلومتری و نبود متخصص اطفال را متذکر شد و افزود: اگر ام آر آی بیمارستان دهدشت راه‌اندازی و مجهز شود ۸۰ درصد اعزام‌ها حذف خواهد شد.

یوسفی اجرای طرح تحول نظام سلامت را از برنامه‌های جاری حوزه بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: اجرای این طرح باعث حذف زیرمیزی شده است.

به گفته یوسفی، اجرای بسته خدمتی زایمان طبیعی رایگان در یک ماه گذشته منجر به کاهش درصد سزارین از ۳۸ به ۲۸ درصد شده است.

منبع : فارس