بارگاه بی‌بی‌حکیمه (س) همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان غبارروبی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، فرزین بهمنی صبح امروز در آیین غبارروبی مرقد مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) که با حضور هیئت امنا، خادمین، علاقه‌مندان و زائران حرم مطهر به مناسبت پیشواز از ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: بی‌بی حکیمه(س) یکی از امامزادگان لازم‌التعظیم و بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) هستند.

وی افزود: بی‌بی حکیمه (س) از جمله امامزادگان معتبر در  است که مورد توجه مسلمانان کشورهای عربی حوزه خلیج از جمله کویت، بحرین، امارات و عراق و بسیاری از ‌های ایران اسلامی قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: امامزاده بی‌بی حکیمه (س) به دلیل حمایت از ولایت امام رضا (ع) همانند مادر ایشان حضرت فاطمه (س) از جایگاه ویژه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد برخوردار است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به زائران این حرم و فراهم آوردن زمینه مناسب برای حضور هر چه بیشتر جوانان در این حرم مطهر ضرورت دارد، عنوان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در این مکان زیارتی می‌تواند سبب ترویج و تبیین ارزش‌های دینی و مذهبی در میان قشر جوان و نوجوان شود.

بهمنی با اشاره به پیشینه این مرقد مطهر تصریح کرد: بی‌بی حکیمه(س) به دلیل حمایت از ولایت با عبور از مسیر صعب‌العبور حجاز تا مکان فعلی حرم به همراه برادران خود که در این مسیر به شهادت رسیدند، زینب‌وار صبر و استقامت و با لطف و کرامت خداوند در این مکان اقامت کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و این قطب فرهنگی شدن با یک حالت صورت نمی‌گیرد، افزود: یقیناً برای قطب فرهنگی شدن باید روحیه جهادی و عزم ملی داشته باشیم که در صورت ایجاد این عزم می‌توان این بقاع را به قطب فرهنگی تبدیل کرد.

وی با بیان این نکته که اوقاف نقش برنامه‌ریزی، نظارت و فرهنگسازی و حفظ بقاع متبرکه را بر عهده دارد و عزم ملی و روحیه جهادی می‌تواند بقاع متبرکه را توسعه دهد، ابراز امیدواری کرد که امسال با روحیه جهادی و عزم ملی شاهد توسعه بقاع متبرکه باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۱۹/م۲۰

منبع : فارس نیوز