معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: موضوع مهم مدیریت پسماند در استان مغفول مانده که باید زیرساخت های لازم برای انجام اصولی آن در اسرع وقت ایجاد گردد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: موضوع مهم مدیریت پسماند در استان مغفول مانده که باید زیرساخت های لازم برای انجام اصولی آن در اسرع وقت ایجاد گردد.

پژمان نیک اقبال با بیان این مطلب در نشست کارگروه مدیریت پسماند افزود: بازیافت انواع زباله در این استان ضروری بوده و باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: مهمترین مرحله بازیافت زباله تفکیک از مبدا است که باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده ای در این زمینه در استان انجام شود.

نیک اقبال اظهار کرد: بازیافت اقدامی مهم برای استفاده بهینه، سودآوری و درآمدزایی از زباله است.

وی عنوان کرد: شهرداری های یاسوج، گچساران و دهدشت به عنوان شهرهای مهم استان برای اجرای طرح بازیافت زباله پیشگام شوند.

نیک اقبال خواستار شناسایی مراکز درمانی، بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب های دولتی و خصوصی کم کار استان در زمینه امحا و دفن صحیح زباله های عفونی و برخورد قانونی با صاحبان آنها شد.

وی ابراز داشت: نظارت بر اجرای طرح جمع آوری، امحا و دفن صحیح زباله های عفونی مراکز درمانی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است و باید شهرداری ها و اداره کل حفاظت محیط زیست نیز همکاری لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار  افزود: هزینه های مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان از طریق صاحبان مراکز درمانی تامین شود.

نیک اقبال گفت: می توان در زمینه امحا و دفن صحیح زباله های عفونی مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد از تجربیات سایر استان های کشور نیز استفاده کرد.

وی بیان کرد: زباله های عفونی مراکز درمانی خطرناک بوده و یک عامل تهدیدکننده برای سلامت عمومی است.

نیک اقبال اظهار کرد: اجرای مطلوب طرح امحا و دفن صحیح زباله های عفونی مراکز درمانی استان، مستلزم تعامل بین بخشی و یا واگذاری این امر به بخش خصوصی است.


منبع : سایت