مدیر کمیته امداد امام خمینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران در راستای رفع محرومیت و فقر از جامعه توانسته غبار فقر و محرومیت را از جامعه ایران بزداید و پیشرفت و ترقی را به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، کرامت دوستی ظهر امروز در جشن کمیته تعاون و همیاری ستاد دهه فجر شهرستان لنده  با بیان این‌که اگر امروز ما در جهان سربلند هستیم به برکت خون شهدا است گفت: دهه فجر سرچشمه نور و نتیجه مقاومت دلاورمردان این مرز و بوم است.

وی افزود: دهه فجر روزنه امید را به روی مستضعفان و محرومان ایران و جهان گشود و فقر و نیستی را از جامعه زدود تا انسان به ارزش و جایگاه والای خود پی برده و به آن دست یابد.

مدیریت کمیته امداد شهرستان لنده با بیان این‌که ارزش‌ بخشیدن به انسان و بالا بردن کرامت انسان‌های محروم در جامعه مهمترین دستاورد دهه فجر و انقلاب اسلامی بود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و اگر امام نبود سرنوشت ملت ایران چیز دیگری بود.

دوستی به تبعیض و بی‌عدالتی قبل از انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد: امروز کشور ما ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مأمن و پناهگاهی برای همه عدالت‌جویان جهان شده و با رفع تبعیض و بی‌عدالتی از کشور یک جامعه آرمانی را به مردم زجر کشیده ایران اسلامی و مستضعفان جهان هدیه کرده است.

وی افزود: ما محرومیت را با گوشت و پوست و استخوان خود درک کرده‌ایم، ولی امروز به برکت وجود انقلاب غبار فقر و محرومیت از چهره محرومان زدوده شده و با راه‌اندازی سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی علاوه بر ارزش گذاشتن به آرمان‌های امام فعالیت‌های رفع محرومیتی در جامعه شدت گرفته است.

مدیریت کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنده در ادامه با بیان این‌که بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: در خصوص پرداخت مستمری بیش از ۱۲ میلیارد ریال به حساب خانواده‌های تحت حمایت این نهاد واریز شده است.

وی افزود: ما برای تسهیل ازدواج جوانان و زندگی آنان بیش از ۹۰ مورد پرداخت جهیزیه به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال و ۶۷ مورد هدیه به داماد به ارزش ریالی ۱۳۴ میلیون ریال پرداخت کرده و در آینده نیز پرداخت خواهیم کرد.

دوستی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی در زمینه اقتصاد مقاومت و خودکفایی مددجویان خود بیش از ۵۰ طرح خودکفایی به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال اجرا شده و بیش از ۱۷۸ نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی آموزش لازم در خصوص طرح‌های خود را گذرانده‌اند.

وی به وضعیت مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در زمینه رسیدگی به مسکن مددجویان، ۲۸ مورد طرح تکمیلی احداث مسکن، ۷ مورد تعمیرات جزئی، ۶ مورد تعمیرات کلی مسکن، ۱۰ مورد کمک‌ به طرح مقاوم سازی انجام شده که جمعاً با اعتباری بالغ ۵۵۱ میلیون ریال انجام شده است.

دوستی  به درآمد حاصل از مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از آغاز سال ۹۲ تاکنون جمع آوری شده است.

وی به تعداد ایتام تحت حمایت خود کمیته امداد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ۲۲۵ نفر یتیم تحت حمایت کمیته امداد بوده که ۲۸۱ نفر حامی از آن‌ها حمایت می‌کنند و در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۶۸۲ میلیون ریال هزینه توسط حامیان برای آن‌ها واریز شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی‌ شهرستان لنده با بیان این‌که بیش از ۱۲۵ دانشجو، یک‌هزار و ۲۹۶ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد هستند افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۳۹۹ میلیون ریال هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

وی در ادامه با اشاره به بیمه مددجویان کمیته امداد گفت: برای ۱۷۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۵۰ نفر بیمه واریز می‌شود که بیش از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال تاکنون در این زمینه هزینه شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ط۴۰

منبع : فارس نیوز