فرماندار کهگیلویه با ابراز نارضایتی از عملکرد دهیاران بخش‌های مرکزی و سوق خواستار جدیت دهیاران در بررسی و حل مشکلات روستاها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، همایش دهیاران بخش‌های مرکزی و سوق از توابع شهرستان کهگیلویه ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری در دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این جلسه عملکرد دهیاران بخش‌های مرکزی و سوق شهرستان کهگیلویه را به باد انتقاد گرفت و اظهار داشت: نگاه شغلی به دهیاری باعث بی‌رونقی برخی روستاهای سطح شهرستان شده است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه دهیاران در انجام وظیفه خود آن‌طور که باید عمل نمی‌کنند، عنوان کرد: بخشداران در ابقای بعضی از دهیاران دچار اشتباه شده‌اند و لازم بود دهیاران تعدادی از روستاها تغییر پیدا می‌کرد.

جعفری مدیریت طولانی را منجر به بروز آفت روزمرگی خواند و با اشاره به اینکه تعدادی از دهیاران برای ابقای پست دهیاری دست به دامان مسئولان و حتی نماینده مجلس شده‌اند، تصریح کرد: هر دهیاری توانایی اداره روستا را ندارد و باید جای خود را به فرد توانمند و وظیفه‌شناس دیگری بدهد چراکه این پست‌ها آمدنی و رفتنی‌ است و باید توانایی خدمت در مسئولیت واگذار شده را داشته باشید.

وی خواستار کیفیت‌بخشی به امورات توسط دهیاران شد و گفت: بخشداران باید قوی عمل کنند و با دهیاران کم‌کاری که توانایی دفاع از حق روستای خود را ندارند، برخورد کند.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه با بیان اینکه از وضعیت عملکرد تعدادی از دهیاران ناراضی هستم، عدم همکاری برخی دهیاران در مسائل امنیتی به وقوع پیوسته در روستاها را متذکر شد و اظهار داشت: متاسفانه به خاطر مسائل قومیتی و لحاظ مسائل حاشیه‌ای از گزارش موارد امنیتی خودداری می‌کنند.

جعفری پاک بودن، توجه به فضای سبز، مولد و مقاوم بودن و ایجاد همدلی در روستاها را از ملاک‌های یک روستای خوب عنوان کرد و ادامه داد: هر دهیاری بتواند این معیارها را در روستای خود به‌وجود آورد می‌تواند ادعای مدیریت درست داشته باشد  و مردم نیز به او اعتماد کنند.

فرماندار کهگیلویه نظارت مستمر بخشداران بر عملکرد دهیاران را باعث ارائه خدمات بهتر در روستاها دانست و افزود: بخشداران پرداخت حقوق دهیاران را مشروط به ارائه گزارش عملکرد ماهیانه بدانند.

این مسئول نبود مکان مشخص در برخی روستاها به عنوان دهیاری، عدم اطلاع دهیاران از شناسنامه و جمعیت روستا، اختلاف و دودستگی در روستاها و تعامل دهیاران با ادارات و نهادهای شهرستان را از جمله ضعف‌های دهیاران کهگیلویه بخصوص در بخش‌های مرکزی و سوق عنوان کرد و گفت: هنوز برخی از روستاهای شهرستان فاقد تابلوی ورودی هستند و این یک ضعف عمده برای دهیاری است.

به گفته جعفری، دهیاران باید سلسله مراتب اداری را در مکاتبات رعایت کرده و ضمن تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی با آن‌ها رابطه صمیمانه و دوستانه‌ای برقرار کنند.

جعفری همچنین حضور منظم دهیار در روستا به صورت سه روز در هفته را ضروری خواند و تاکید کرد: دهیاران نسبت به حفظ مراتع طبیعی و نیز رعایت قانون در ساخت ‌و سازهای روستا توجه داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/م۴۰

منبع : خبرگزاری فارس