مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر انتقاد در راستای خدمت‌رسانی به مردم محروم و رضایت خدا باشد آن را پذیرا هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، سید غلامرضا متقی عصر امروز در جمع پرسنل کمیته امداد اظهار کرد: مشورت‌پذیری، انتقادپذیری و انعطاف‌پذیری سه منبع تأثیر‌گذار در کمیته امداد و منابع انسانی، مالی و فیزیولوژی از جمله آن‌ها هستند که مهم‌ترین منبع و عامل موفقیت یک سازمان، نیروی انسانی آن است.

مدیر‌کل کمیته امداد  ضمن تأکید بر اهمیت نیروی انسانی، بیان کرد: ارباب رجوع در هر سازمانی حرف اول را می‌زند و تکریم ارباب رجوع و دلسوزی و کمک به مردم را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم.

متقی با بیان این‌که امدادگر باید گره‌گشا باشد، گفت: کمیته امداد پناه‌گاهی برای محرومانی است که دستشان از همه جا کوتاه شده و در این نهاد الهی کسی نباید ناامید برود.

وی ادامه داد: هر چند در کار ما قانون‌گرایی یک اصل است، اما باید دنبال یک راهکار اساسی باشیم و با جواب‌دهی درست به ارباب رجوع اعتماد مردم را جلب کنیم.

متقی با اشاره به این‌که هدف از خدمت‌رسانی و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است، گفت: هدف نظام و همه مسئولان در این نظام خدمت است و خدمت به مردم باید سرلوحه کار باشد و باید نگاه راهبردی و اعتقادی به مردم داشته باشیم. 

مدیرکل کمیته امداد در ادامه به بحث درون و برون سازمانی اشاره کرد و گفت: در بیرون از سازمان با ارتباط نزدیک مسئولان ارشد استانی از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مردم استان، استاندار و تمامی ادارات زیر مجموعه می‌تواند بر این نهاد و خدمات‌دهی آن تأثیر بگذارند.

وی عنوان کرد: در این راستا تعامل با این افراد و همکاری با آنها می‌تواند در راستای خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به جامعه هدف مؤثر باشد زیرا اعتقاد ما این است که هر جا نفع مردم در میان باشد باید جانفشانی کنیم تا کار مردم انجام گیرد.

متقی در رابطه با درون سازمان تأکید کرد: همه کارکنان یک سازمان باید با وحدت و همدلی و در کنار هم سعی در خدمت‌رسانی کرده و کدورت‌ها را کنار گذاشته و همه مکمل و موید هم باشیم نه مخرب و مضعف همدیگر تا با اتحاد بتوانیم اهداف این نهاد مقدس را به پیش ببریم.

وی به حفظ اسرار درون نهاد اشاره و همه کارکنان را به حفظ اسرار سازمان دعوت کرد و تصریح کرد: اسرار هر سازمانی باید درون آن سازمان حفظ شود و خلاف شرع و قانون است که اسرار سازمان به بیرون درج شود.

متقی سه رکن مشورت‌پذیری، انتقادپذیری و انعطاف‌پذیری را سرلوحه کار خود عنوان کرد و گفت: اگر هدف از انتقاد، اصلاح و برای سازندگی و رضایت خدا باشد آن را پذیرا هستیم.

وی اصل تشویق را یک اصل مدیریتی برشمرد و گفت: بدترین مدیر آن است که با یک تشکر معمولی هم از نیروی خود تقدیر نکند و بخل بورزد.

متقی افزود: هر دستگاهی از مدیر سرمشق می‌گیرد بنابراین مدیر باید خود پاک و عادل باشد تا بتواند نیروی عادل و پاک تربیت کند.

وی در پایان با آرزوی توفیق برای همه امدادگران در راه خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همکاری و اتحاد به اهداف عالیه کمیته امداد دست یابیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۳۰

منبع : فارس نیوز