رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لنده گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، بلکه وظیفه عموم مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل صبح امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بهترین گروه را خداوند در قرآن عامران به معروف و ناهیان از منکر معرفی کرده است.

وی افزود: همه اعمال نیک انسان حتی جهاد فی سبیل‌الله که از بالاترین اعمال به شمار می‌آید، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثال قطره‌ای است در مقابل دریا چرا که امر به معروف و نهی از منکر عامل بازدارنده گناهان است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لنده گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، انسان‌های شرور حاکمیت جامعه را به دست خواهند گرفت.

کیانی‌اصل گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی ما فراموش شده است و باید تلاش کرد تا در جامعه احیا شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، بلکه وظیفه همگانی عموم مردم است.

کیانی اصل عنوان کرد: ما همه مامور به انجام وظیفه در امر به معروف و نهی از منکر هستیم و نتیجه هر چه باشد، قابل قبول است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: دین مبین اسلام برای مسائل فردی، اجتماعی و از این قبیل مجازاتی تعیین نکرده است ولی برای آن‌هایی که از قانون و حدود شرعی خود عدول کنند مجازات‌هایی تعیین کرده است.

وی اذعان داشت: بحث امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به ایران و کشورهای اسلامی نیست، بلکه در غرب و آمریکا قانونی مشابه امر به معروف ونهی از منکر هست که با نام نظارت مردم بر مردم در جامعه اجرا می‌شود که الهام گرفته از امر به معروف و نهی از منکر دین مبین اسلام است.

کیانی اصل در ادامه تصریح کرد: عامران به معروف و ناهیان از منکر باید در برخوردهای خود رعایت اخلاق‌مداری و صبر را پیشه کرده و از عصبانیت و زور آزمایی خودداری کنند.

امام جمعه شهرستان لنده یادآور شد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید روی کارهای خوب مانور بیشتری داد، چرا که کارهای خوب باعث هدایت و جذب جوانان و نوجوانان خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ب۳۰

منبع : خبرگزاری فارس