صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور سنایی قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‎های عامل استان افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: تمامی زیرساخت‎های راه‌اندازی استان فراهم بوده و جزو پنج استان اول کشور برای ایجاد صندوق هستیم.

اظهار داشت: قبل از هرگونه پرداخت تمام بررسی‌های کارشناسی، نیازها و اولویت‌بندی‌ها توسط مجموعه امداد انجام و یک ریال پرداخت با حساب و کتاب انجام می‌گیرد تا در حوزه مشخص شده هزینه و کمترین انحراف را داشته باشد.

وی با اشاره به افتتاح شعبه شهرستان بویراحمد صندوق امداد ولایت عنوان کرد: در این صندوق عملیات سپرده‎گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی، موقوفات، خیرات، کمک‌های نقدی و غیر نقدی و ….انجام می‌شود و به طور ۱۰۰ درصد عملیات بانکداری اسلامی است.

محبی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یک الگوی بانکداری اسلامی و بدون ربا را اجرایی می‌کند ابراز کرد: در این صندوق تسهیلات در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال، ازدواج، درمان، کمک هزینه تحصیلی و ….با کارمزد حداکثر ۳ درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این نهاد انقلابی در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد گفت: تا پایان مردادماه امسال ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام کارگشایی و خودکفایی پرداخت کرده‎ایم.

محبی مجموع وام در جریان در زمینه کارگشایی و اشتغال را ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۴ هزار و ۳۲۰۰ درخواست وام قرض الحسنه پشت نوبت داریم.

تسهیل روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی صندوق های قرض الحسنه امداد وابسته به کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در استان ها گام مثبت و نقطه عطفی در راستای توانمندسازی و محرومیت زدایی جامعه هدف این نهاد حمایتی است.

خادمی اظهار داشت: راه اندازی این صندوق، نقش تعیین کننده ای در تسهیل روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و قرض الحسنه برای خانواده های زیرپوشش این نهاد خواهد داشت.
وی با بیان اینکه توانمندسازی و خود کفایی خانواده ها باید همواره یکی از راهبردها و ماموریت های اساسی کمیته امداد امام خمینی(ره) در کهگیلویه و بویر احمد باشد، گفت: افتتاح صندوق امداد در استان نیز ابزار مناسبی برای تحقق این هدف است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد نقش تاثیرگذار کمیته امداد را در حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات برای ایجاد فرصت های شغلی در استان را یادآور شد و افزود: کمیته امداد از جمله نهادهایی است که کمترین انحراف را در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشته است.
خادمی بیان کرد: ارزیابی ها و راستی آزمایی صورت گرفته از سوی نهادهای نظارتی حاکی از حساسیت و نظارت دقیق مسئولان و مدیران این نهاد حمایتی در راستای کمک به بهبود وضعیت تولید و اشتغال در استان دارد.
وی تاکید کرد: میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمته امداد این استان در دولت تدبیر و امید نیز نشان دهنده تعامل و هم افزایی بیش از پیش این نهاد حمایتی با مجموعه مدیریت اجرایی استان است.