مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۲۰۰ نفر از مردم استان برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.

به گزارش پایگاه جامع ، سید محسن قوامی نژاد افزود: افراد اعزام شده شامل کسانی است که ویزا برای آنها صادر شده است و از روزهای گذشته در قالب یکهزارو ۸۲۴ گروه از طرف سه مرز مهران، چزابه و شلمچه به عراق و عتبات عالیات اعزام شده اند و به زودی از مرز خارج می شوند.

 

وی بیان کرد: خروج از مرز منوط به داشتن گذرنامه است.

 

قوامی نژاد اظهار کرد: با تصویب کمیته تخصصی ستاد مرکزی اربعین، مهلت ثبت نام زائرین در سامانه سماح سازمان تا ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۵ آذرماه تمدید شد. 

همچنین ثبت نام کنندگان حداکثر تا ساعت ۱۶ روز شنبه ۷ آذرماه فرصت دارند؛ مدارک خود را به دفاتر ذیربط تحویل دهند.

 

 عاشقان سیدالشهدا از روزهای گذشته در قالب گروه های مشخص و منظم برای حضور گسترده و پرشور در پیاده روی اربعین حسینی ۹۴  راهی مناطق مرزی کشور شدند.

 

کاروان ۷۰۰ نفری فعالان فرهنگی و جبهه فرهنگی انقلاب عصر امروز در قالب عتبات عالیات از گلزار شهدای شهر یاسوج راهی مناطق مرزی خواهند شد تا به جمع راهپیمایان و  عاشقان حسینی بپیوندند.

هر سال و در آستانه اربعین حسینی شمار زیادی از عاشقان و رهروان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اقصی نقاط جهان و کشورمان در این حماسه عظیم دینی و سیاسی شرکت می کنند.

سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ایران اسلامی در این همایش عظیم دینی شرکت کردند.