از سویی بعد از واقعه کربلا ، یزید تمام تلاش خود را کرد تا با به اسارت درآوردن حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) این واقعه در تاریخ اسلام به فراموشی سپرده شود.

سایت مردم استان (ک و ب)؛ نماینده ادوار هفتم و هشتم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، اربعین حسینی را یادآور ستمگری ستمگران اموی و صبوری ها و رشادت های اهل بیت عصمت و طهارت دانست.

” در جمع برخی از زوار کربلای معلی در کشور عراق گفت: بیستم ماه صفر مصادف با اربعین حسینی است که در این روز ،  تاریخ ننگین و خفت بار امویان و ظلم و ستمی که بر اهل بیت عصمت و طهارت روا داشتند برای تمامی مردم دنیا بازگو و تکرار می شود.

وی با تشریح جفاهایی که در ماه های محرم و صفر بر شیعیان و یاران امام حسین (ع) بویژه اهل بیت ایشان از سوی یزید و حکمرانان اموی رواداشته شد ، اظهارداشت: در آن دوران ، یزید و حاکمان اموی فکر می کردند با شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش ، اسلام از بین می رود.

مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی افزود: از سویی بعد از واقعه ، یزید تمام تلاش خود را کرد تا با به اسارت درآوردن حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) این واقعه در تاریخ اسلام به فراموشی سپرده شود.

هدایتخواه با بیان اینکه ریشه های اسلام در حادثه کربلا و به اسارت کشاندن یاران امام حسین (ع) تنومندتر و گسترده تر شد ، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز ما می توانیم از آن حادثه درس بگیریم صبر و استقامت در برابر خواسته های طالمانه ظالمان است.

وی گفت: نتیجه صبر ، ایستادگی و رشادت شیعیان در تمامی دوران تاریخ چیزی جز پیروزی برای مسلمانان بدنبال نداشته و نخواهد داشت و آنچه که ما از این واقعه یادگرفته ایم صبوری ، مقاومت و شهادت در راه ارزش های دین مبین اسلام است.

نماینده ادوار هفتم و هشتم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که شیعیه واقعی امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) می بایست در برابر ستم ستمگران و یزیدیان زمان با اتکال به عنایات پروردگار متعال ، استقامت و شهادت را برگزیند.

 ۱۲۰ نفر از اعضای هیات های مذهبی بهمراه ” دکتر هدایتخواه ” در راهپیمایی شیعیان جهان برای حضور در اربعین حسینی در کربلای معلی حضور  داشتند.

 

 

منبع :