مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما این آمادگی را داریم که از تمامی ظرفیت‌های رسانه ملی و محلی برای گسترش فرهنگ مطالعه در بین مردم نهایت استفاده را کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس در ، صبح امروز در نشست مشترک سرپرست کتابخانه‌های عمومی با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای تعامل، همکاری و استفاده از تمامی ظرفیت رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای ضمن اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به ترویج کتابخوانی در جامعه گفت: یکی از دغدغه‌های ایشان در جمع مسئولان فرهنگی کشور توصیه به ترویج فرهنگ مطالعه مفید است که بارها به دست‌اندرکاران فرهنگی تأکید کرده‌اند و همچنین گسترش کتابخوانی در جامعه یکی از راهکارهای تولید علم و پیشرفت کشور به فرموده معظم‌له است.

یوسف افشارنیا افزود: باید جایگاه کتاب، کتابداران و کتابخانه‌ها را در جامعه تثبیت کرد و این محقق نمی‌شود مگر با عزم جدی و همت خود کتابداران کتابخانه‌های عمومی که انصافا مسیر خوبی را در پیش گرفته‌اند.

این مسئول ضمن اشاره به ظهور رسانه‌های جدید به عنوان رقیب کتاب اظهار داشت: باید با نگاهی نو و خلاقانه به کتاب و کتابخانه‌ها به سمت رقابت با رسانه‌های مجازی پیش برویم زیرا باز هم به فرموده رهبر انقلاب هیچ چیز نمی‌تواند جای مطالعه کتاب را بگیرد و این بخاطر اثر‌گذاری ماندگار کتاب است.

وی گفت: نگاه صدا و سیما به کتابخوانی نگاه سرمایه‌ای به ترویج مطالعه و پیشبرد اهداف کتابخانه‌ها در سال ۹۳ و سال‌های بعد خواهد بود و ما این آمادگی را داریم که از تمامی ظرفیت‌های رسانه ملی و محلی برای گسترش فرهنگ مطالعه در بین مردم نهایت استفاده را کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد همچنین افزود: در ویژه برنامه‌هایی با مشارکت کتابخانه‌های عمومی بخش‌های متنوعی در بحث معرفی کتابخانه‌های عمومی و همچنین معرفی کتاب‌های فاخر اثر‌گذار خواهیم پرداخت.

در ادامه این نشست زینب قربانی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن ارائه آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی هدف خود را از این دیدار ایجاد تعامل و همکاری با صدا و سیما در جهت گسترش کتاب و کتابخوانی در استان ذکر کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ح۲۰

منبع : فارس نیوز