استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نماز در بسط و گسترش معارف دین و رشد و تعالی جامعه به سمت معنوی کارساز است و توسعه فرهنگ نماز و زیر ساختهای آن در صدر فعالیتها و برنامه های فرهنگی وعمرانی باشد.


استاندار تاکید کرد: نماز در بسط و گسترش معارف دین و رشد و تعالی جامعه به سمت معنوی کارساز است و توسعه فرهنگ نماز و زیر ساختهای آن در صدر فعالیتها و برنامه های فرهنگی وعمرانی باشد.

دکتر سید موسی خادمی در ستاد اقامه نماز استان، افزود: نمازعالی‏ترین تأثیرها را درمعنویت  جامعه دارد و روح انسان با آن چنان ساخته می‏شود که تاکید دین است و بدون توجه همه جانبه، ارتقاء فرهنگ نورانی نماز امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه، اقدامات اساسی توسعه و تعمیم اقامه نماز بنیادهای اعتقادی مردم را مستحکم و به سمت عملی کردن دستورات دین رهنمود می سازد، اظهار داشت: باید به انجام فعالیتها و برنامه های فرهنگی و مذهبی  با اراده قویتر، پرشورتر و پررنگ‌تر و درابعاد وسیعتر در مظاهرعموم به آن پرداخته شود.

استاندار اظهار داشت: ترویج و نشر اسرار نماز، الگو پروری  برای فریضه اقامه نماز بخصوص بین جوانان، تداوم اقامه فریضه نمازجماعت، تبیین اهمیت نماز در آیات و روایات و ارائه جایگاه نماز با مطالعات و پژوهش راههایی است که باید بیشتر به آنها تاکید داشت و برای آن هزینه کرد .

خادمی تصریح کرد: احداث نمازخانه بین راهی  وتجهیز نمازخانه های مدارس، ‌حضور مستمرائمه جماعات در اماکن عمومی و مدارس، ‌اعزام روحانی برای اقامه نماز جماعت در مناطق پرجمعیت، ‌برگزای همایش سالانه اقامه نماز درمراکزشهرستانها، فرهنگ سازی بیشتربسیج ادارات، ‌تلاش علماء، مسئولین دستگاهها، فرمانداران و کسبه برای مشارکت بیشتر در امر مسجد سازی، تشویق مدیران ومربیان امور تربیتی در مدارس برای توسعه فریضه نماز مورد توجه همیشگی باشد.

استانداربا بیان اینکه، در این رابطه باید کتب و نشریات زیادی شناسایی و منتشرکرد و اقدام به ‌برگزاری اردو و جشنواره فرهنگی و هنری برای اقامه نماز،‌ تولید فیلم و آثار هنری هم توجه شود، برپایی کتابخانه‌ای پیرامون اسرار و معارف نماز و تجهیز کتابخانه‌های مدارس و مساجد به کتب نماز،‌ برگزاری مسابقات فرهنگی پیرامون اقامه نماز، تلاش بیشتر صدا و سیما در ترویج فرهنگ نماز و تشویق و آموزش دانش‌آموزان را هم بسیار ضروری دانست.

خادمی تاکید کرد: در خصوص مسائل فرهنگی از جمله علوم قرآنی و فریضه نماز همه دستگاههای اجرایی با متولیان امرنهایت همکاری  را داشته باشند.

ج/۲۳۸


منبع : سایت