استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تعبیر دو خط موازی را بهترین کلام برای اتحاد و تعامل حوزه و دانشگاه دانست که در بیان رهبری متبلور شده، چرا که نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه علم توام با تعهد است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تعبیر دو خط موازی را بهترین کلام برای اتحاد و تعامل حوزه و دانشگاه دانست که در بیان رهبری متبلور شده، چرا که نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه علم توام با تعهد است.

دکتر سید موسی خادمی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع دانشجویان  دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: معنای واقعی وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت واحد  و اما موازی در جهت دهی به تولید علم با تعهد است.

استاندار افزود: وقتی از حوزه و دانشگاه سخن به میان می‌آوریم و اتحاد آنها را خواستاریم باید معنای این وحدت و چرایی آن را بدانیم که این وحدت برای ساخت کامل کشور است و حرکت همپای علم و دین است.

وی اظهار داشت: باید بررسی کنیم که اگر معنای وحدت عام است چرا این دو گروه و دو قشر را مورد بررسی قرار می‌دهیم و چرا اتحاد حوزه و دانشگاه بیش از همه برای ما مهم است.

خادمی، وحدت را به معنای مثل هم بودن و عین هم رفتار کردن ندانست و گفت: وحدت سیستمی این است که هر کسی وظیفه خود را انجام دهد و به جای این ‌که یکی وقت دیگری را تلف کند و در کار دیگری اخلال ایجاد کند هر دو به فکر بهبود امور باشند.

استاندار با اشاره به اینکه، اگر این دو قشر به دلیل اینکه شاخص هستند به درستی در جامعه به کارکرد خود نپردازند دیگران هم خوب کار نمی‌کنند، تصریح کرد: در گذشته به هر دلیل این دو سیستم در مقطعی از تاریخ در برابر هم قرار گرفتند و دچار افتراق شدند که بخشی از آن ناشی از مکانیزم داخلی بود و بخشی دیگر منشأ خارجی داشت.

به گفته استاندار، امام راحل توانست این دو عنصر در مقابل هم را در کنار یکدیگر قرار دهد و با تکیه بر همین دو عنصر و استفاده از نیروهای آماده و فهیم خواسته‌های مردم را جامه عمل بپوشاند.

استاندار، ارتباط حوزه و دانشگاه را تا پیش از پیروزی انقلاب تقابلی ذکر کرد و گفت: با تلاش بزرگانی همچون امام، شهید مفتح و مقام معظم رهبری امروز این دو نهاد در کنار هم همانند دو بال قدرتمند برای نظام اسلامی عمل می‌کنند.

خادمی، بهترین تعبیر برای این تعامل را مربوط به سخنان مقام معظم رهبری دانست و گفت: رهبری ارتباط این دو را همانند دو خط موازی می‌دانند که قرار است با هم حرکت کنند و در این مسیر هیچگاه همدیگر را قطع نخواهند کرد.

وی با توصیه به طلاب و دانشجویان برای حفظ این وحدت و تعامل گفت: دانشگاه نباید از اخلاق و حفظ سنت‌ها فاصله بگیرد و تنها به دنبال تولید علم باشد و حوزه هم نباید بگوید که ما تنها متولی حفظ سنت‌ها هستیم.

ج/۲۳۸


منبع : سایت