دکترسید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همایش استانداران ۳۵ سال بعد از انقلاب اسلامی دراین استان گفت: آمیختگی توان دولت، مردم و بخش خصوصی می تواند کهگیلویه و بویراحمد را بسازد.


دکترسید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همایش استانداران ۳۵ سال بعد از انقلاب اسلامی دراین استان گفت: آمیختگی توان دولت، مردم و بخش خصوصی می تواند را بسازد.

خادمی افزود: به دنبال این هستیم، انرژی  جریان های  جنس سیاست و توان قطب اقتصادی را در کنار کمک های دولت برای برانگیختن توسعه استان بکار گیریم.

وی ادامه داد: راهی نداریم  جز اینکه باید سرمایه گذاری را تقویت و فعال کینم و استراتژی سرمایه گذاری به سمت دولتی، شبه دولتی در کنار بخش خصوصی بکار بسته شود.

استاندار اظهار داشت: برای توسعه زیر ساخت ها با هم افزایی با برنامه ریزی، سیاست گذاری و اولویت بندی و افق دراز مدت و کوتاه مدت حرکت کنیم.

خادمی گفت: ما خواهان این هستیم که دولت نهادهای عمومی  خود را تشویق و فعال کند تا در حوزه های راه، آب، گردشگری، نفت و گاز، صنعت و معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری کنند .

دکتر علی قنبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سال های ۶۱تا ۶۵  گفت: طرح  اخوت را در همه قومیت ها ، قبیله ها ، جناح ها و مناطق استان برای توسعه استان بکار گیرید.

وی تصریح کرد: با امتیازات ویژه و خاص به بخش خصوصی و سرمایه گذار راه را برای توسعه بن بست سرمایه گذاری باز کنید.

قنبری ادامه داد: در مناطق ییلاقی و سردسیری مزیت های زیست محیطی و صنعت گردشگری را فعال کنید و در مناطق گرمسیری به قطب صنعت، نفت و گاز و صنایع جانبی بپردازید.

وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد تابلویی بر سر در ایران است، این استان را خانه گردشگران سازید.

سید مسعود حسینی استاندار سال های ۸۴ تا ۸۷ گفت: اساس توسعه پایدار وهمه جانبه با نیروی انسانی خلاق، کارآمد و فنی امکان پذیراست با نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش و فعالیت مستمر از فکرهای خلاق و خلاقیت ها درکار بهره گیرید.

وی افزود: محرومیت کهگیلویه و بویراحمد تاریخی وعمیق است، باید دولت ها نه براساس مساوات بلکه براساس عدالت به استان توجه می کردند و طرح این مسئله را برای توجه بیشتر به مولفه های مختلف استان در دولت پیشنهاد دهیم.

حسینی، آب محصول استراتژیک و کالایی مهم و ارزشمند در دینا وکشور، کهگیلویه وبویراحمد آبدار کشور است با مهار آب و پیوند آن با کشاورزی، گردشگری، تولید انرژی  و احداث ساختگاه های کوچک آن را در خدمت تولید بیاوریم.

وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد در کنار دریا و کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار از همه ظرفیت ها و منابع بکر و چهار راه جنوب به مرکز کشوربرای تبادل مناسبات خود نیاز مند به تبدیل گچساران به منطقه آزاد تجاری و اقتصادی است و این مسئله در دولت پیگیری شود.

حسینی گفت: مهارت ها، آموزش، مشاوره،  برنامه سازی، خدمت محوری، اعتماد آفرینی و انگیزه  سازی برای جویندگان کار، کارآفرینان،  فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشارکت و تعاون در توسعه فضای تولید، درآمد و اقتصاد را باید افزایش داد.

دکتر سید کمال الدین نیک روش استاندار سال ۵۸ گفت: رضا شاه و محمدرضا شاه  زورش به کهگیلویه و بویراحمد که نرسید هیچ در کهگیلویه و بویراحمد شکست هم خورد و زهرش را به این استان ریخت.

وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد هرچه داشت پیش از انقلاب در انقلاب و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی، نظام و رهبری در طبق اخلاص گذاشت، یعنی این استان همه چیز دارد.

نیک روش ادامه داد: البته حق کهگیلویه و بویراحمد ادا نشده، عمق نداری ها  بالا بود، باید به عمق به آن توجه می شد که نشد.

به گفته وی، طبیعت کهگیلویه و بویراحمد خدا دادی و زنده است، گردشگری باید آن را بیابد، دامداری و صنایع لبنی راه اندازی شود و شکل کارهای زود بازده  بروز وبه آن سرعت داده شود.

دکترنیک بخت فرزندی از کهگیلویه وبویراحمد، استاندارکنونی همدان گفت: خدا به استان های دیگر دشت داد هرچه کوه بود نصیب کهگیلویه وبویراحمد شد و باید از این نعمت استفاده خاص خود را داشت.

وی اظهار کرد: کهگیلویه وبویراحمد باغچه ای از زیبائی های گردشگری بخصوص اکوتوریسم، پنج استان قدر و برخوردار به کهگیلویه وبویراحمد وصل است، سرریز گردشگری وارسال مستقیم گردشگر از این استان ها به تحرک توسعه آن می انجامد.

نیک بخت تاکید کرد: در حوزه نفت و گاز صنایع وابسته پیگیری شود از مزیت های پایین دستی عسلویه بهره بگیرید، باغ پرورش حیات وحش و پرندگان  به عنوان یک الگو طبیعی در سیستم گردشگری در دل فضای طبیعت استان بنا کنید.

وی ادامه داد: از مشکل استان اینکه در گذشته از دلارهای هفت تومانی  و ارزهای ارزان قیمت هزینه نشده و امروز غیر از بخش خصوصی هیچ کس و کسانی نمی تواند، کهگیلویه وبویراحمد را آباد سازند.

به گفته وی، طرح آمایش سرزمین تبیین و تدوین و نقشه راه استان شود تا از ورود به بی راهه ها، خروج از مسیر حرکت و هدر روی انرژی، منابع، زمان و فرصت ها جلوگیری شود.

مهندس قوام نوذری استاندارکهگیلویه وبویراحمد در سال های ۸۷ تا ۹۰گفت: باید دستی از دولت در پشت مدیریت استان قرار بگیرد و پیوست آب و گیاهان دارویی به گردشگری استان پیوند زده شود.

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با حجم منابع، ظرفیت و توانمندی ها ظرفیت چندین برابری جمعیت خود را دارد و با نهضت سرمایه گذاری می تواند به عسلویه دوم تبدیل شود.

به گفته نوذری، استان می تواند به جای خوبی برسد اگر ازتحرک و اندوخته فکری نخبگانی که در سطح ملی و استانی دارد و با مطالعه، تحقیق و پژوهش و هم افزایی راه چگونه بهره گیری از منابع نفت و گاز، آب و گردشگری را بکار گیرد.

مهندس نوذری، سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و پیگیری قول و قرادادها در دولت های گذشته در این خصوص، کاربری  شهرستان گچساران به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، عدم غفلت از برنامه ریزهای علمی و مطالعه شده و سیاست گذاری های زمانبررا از ضرورت های تحول  ساز در استان برشمرد.

وی بیان کرد: کهگیلویه با ۵/۸ میلیارد مترمکعب آب مهار نشده باید به سمت احداث سدهای کوچک، نیروگاه های متوسط و بزرگ، آن هم با هدف  کاربری چند منظوره برای گردشگری، تولید انرژی و کشاورزی برنامه کوتاه مدت و دراز مدت با پشتوانه دولت و مشارکت بخش های غیر دولتی و پیگیری مستمر و همیشگی برود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که متولیان جامعه سلامت  دردنیا  و کشور به سمت گیاهان دارویی حرکت می کنند، وجود یک هزار گونه گیاهی که برخی نادرند می تواند زمینه اشتغال و تولید را در کوتاه مدت و با هزینه نه چندان زیاد فراهم نماید و بعلاوه پیوند گیاهان دارویی با گردشگری به این صنعت رونق ببخشد.

ادامه این گزارش را در خبر بعد ملاحظه خواهید کرد.

ج/۲۳۸

  


منبع : سایت