دبیر همایش استانداران پس از انقلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: استانداران ادوار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با شهدای انقلاب استان تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، صبح امروز قریب به ۱۳ استانداران ادوار با ورود به  با شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند و طی همایش یک روزه به بیان دیدگاه‌‌ها و نظرات خود در راستای ارتقاء و توسعه رایزنی می‌کنند.

جلیل حسنی در این راستا به خبرنگاران گفت: این همایش به منظور تبادل افکار مدیریتی ۳۵ سال استانداران و توسعه همه جانبه استان برگزار می‌شود.

دبیر همایش استانداران پس از انقلاب کهگیلویه و بویراحمد استانداران ادوار استان را به ترتیب احمد هومن، علی‌اکبر نیک‌روش، محمدتقی لواسانی، محرمعلی کفافی، عباس میرزا ابوطالبی، علی قنبری، علی صوفی، صمد رجا، علی‌اکبر اولیا، کریم شورانگیز، اسماعیل دوستی، سید مسعود حسینی، قوام نوذری، اکبر نیکزاد و سید حسین صابری عنوان کرد.

حسنی با تاکید بر اینکه کمترین زمان خدمت استانداران مربوط به دوران احمد هومن بوده و بیشترین دوران خدمت کریم شورانگیز با چهار سال و ۱۳ روز بوده، گفت: با توجه به اینکه استانداران ادوار استان به عنوان نماینده چندین دولت گذشته بودند این همایش به منظور تبادل نظر و هم‌اندیشی در راستای توسعه و اعتلای استان برگزار می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخورداری از منابع ملی، طبیعی و زمینه‌های لازم جهت توسعه گردشگری، نیروی انسانی جوان و توانمند، موقعیت جغرافیایی و مناطق سردسیری و گرمسیری با آب و هوای متنوع اما به لحاظ شاخص‌های توسعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … در ردیف استان‌های محروم کشور قرار دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم از نقطه نظرات استانداران ادوار استفاده لازم را در راه توسعه استان ببریم.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موانع و مشکلات فعلی در استان احصا شده، گفت: عوامل فرهنگی، مسائل طایفه‌ای و قبیله‌ای، فعالیت‌های سیاسی و شبه‌سیاسی، تعاملات اجتماعی و بافت سنتی غالب بر ابعاد مختلف اجتماعی و تضادهای ایجاد شده به بحث گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی علل و عوامل توسعه نیافتگی استان و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مدیران ارشد سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان می‌تواند تاثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری‌ها و تسهیل روند توسعه استان داشته باشد.

حسنی با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع و منابع آبی است، گفت: خلاصه وضعیتی از ظرفیت‌های کنونی استان، شرایط، تهدیدها، فرصت‌ها نقاط ضعف و قوت احصا شده و در اختیار استانداران ادوار استان قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ق۳۰

منبع : فارس نیوز