سخنگوی شرکت مخابرات ایران از ارسال روزانه حدود یک میلیارد پیامک طی عید نوروز هر سال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داود زارعیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت مخابرات در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون سیم‌کارت تلفن همراه دائمی و اعتباری را به مردم واگذار کرده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزود: از این میزان سیم‌کارت واگذار شده، حدود ۴۳ میلیون سیم‌کارت فعال هستند.

وی میزان تلفن‌های ثابت در دست مردم را حدود ۲۸ میلیون تلفن اعلام کرد و ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن برای خانوارها ۱۰۰ درصد است، ولی ضریب نفوذ فردی حدود ۳۶ درصد است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در دنیا روندی نزولی دارد، گفت: البته در ایران این روند نه تنها نزولی نیست، بلکه تقاضاهایی برای تلفن ثابت وجود دارد.

روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون پیامک در کشور ارسال می‌شود

زارعیان تصریح کرد: تلفن صوتی بر بستر صوت خدمات خود را به مشتریانش ارائه می‌داد، ولی تلفن همراه بلافاصله سرویس‌های خوبی را برای مشتریان این نوع تلفن ارائه داد که مهم‌ترین آن، سیستم پیامک (SMS) بود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: سیستم پیامک پر درآمدترین خدمات اپراتورهای تلفن همراه است.

وی با بیان اینکه تعداد پیامک ارسالی بسته به روزها و اعیاد است، گفت: در کشور روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون پیامک میان ایرانیان رد و بدل می‌شود.

زارعیان از آمار یک میلیاردی پیامک در عید نوروز در کشور خبر داد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران، تلفن همراه، ثابت و اینترنت را منابع درآمدی این شرکت خواند و ابراز داشت: مدیریت خوب در این سه بخش می‌تواند به رشد زیرساخت‌ها و ایجاد درآمد برای این شرکت منجر شود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ب۳۰

منبع : خبرگزاری فارس