امام جمعه دهدشت خواستار ارتقای امنیت اجتماعی با راه‌اندازی گشت روزانه ارشاد در سطح شهر دهدشت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای امر به معروف و نهی‌از منکر شهرستان پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این شورا در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی، امر به معروف و نهی از منکر را فریضه الهی دانست و اظهار داشت: باید باور کنیم که این فریضه وظیفه شرعی و انسانی همه است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: نه تنها اسلام ما را مکلف به انجام این امر کرده، بلکه انسانیت ما را وادار به اجرای امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

حسینی با بیان اینکه در همه مکتب‌ها، ارشاد، موعظه و امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، افزود: باید در راستای جلوگیری از فحشاء و منکرات کارهایی صورت گیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه، اجرای این فریضه را مایه خیر و برکت در جامعه دانست و تصریح کرد: راه مقدس انبیای الهی در این مسیر بوده و ما نیز موظف به پیروی از اولیای حق هستیم.

این مسئول رواج منکرات با اعمال روش‌های مختلف از قبیل؛ ماهواره و رسانه‌های غیر اخلاقی را متذکر شد و با تأکید بر لزوم جاری کردن فرهنگ عاشورا، ابراز داشت: همان دشمنان واقعه کربلا امروز به گونه‌ای دیگر در جامعه وجود دارند و در حال فعالیت و تبلیغ در نابودی ارزش‌های دینی و انقلاب هستند.

وی با اشاره به ریختن خون جوانان این مرز و بوم پای ارزش‌های اسلام و عقاید دینی، سکوت در مقابل توطئه‌های دشمنان و نظام را خیانت به امام و شهدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره و نتیجه با ارزش امر به معروف‌و نهی از منکر در جنبه سیاسی و حکومتی است که توسط امام خمینی هدایت شد.

امام جمعه دهدشت، پیوند سرنوشت‌ها را باعث اثرگذاری انحراف یک فرد در همه جامعه خواند و افزود: همان ‌طوری که اگر یک بیماری واگیردار معالجه نشود، از فرد به جامعه سرایت کرده و سلامت آن را به خطر می‌اندازد.

حسینی راه‌اندازی گشت روزانه ارشاد در دهدشت را زمینه ساز مبارزه با منکرات دانست و تأکید کرد: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، برخورد فیزیکی جز در موارد خاص نباید صورت گیرد.

وی در پایان خواستار اهتمام بازاریان به رعایت موارد شرعی و جلوگیری از رواج منکرات شد و با تأکید بر لزوم پایبندی صنوف مختلف در سطح بازار به رعایت احکام شرع و شعائر الهی عنوان کرد: بازاریان در یک جامعه اسلامی نباید روزی خود را در کسب حرام بدانند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ن۳۰
منبع : خبرگزاری فارس