معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از توجه خاص این سازمان به مناطق محروم در بحث معافیت‌های مالیاتی در اصلاح قانون مالیات‌ها خبر داد.

حسین وکیلی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید امور مالیاتی اظهار کرد: از اصلی‌ترین محورهای اصلاح قانون مالیاتی کشور این است که ما بتوانیم اطلاعات مالیاتی را به نحو مطلوبی در اختیار داشته باشیم تا بتوان در اخذ مالیات‌ها عادلانه عمل کنیم.

وی گفت: هدف دیگر این است که نرخ‌های مالیاتی را کم کنیم و معافیت‌ها را نظم بخشیم و به خصوص در بخش تولید حمایت لازم را داشته باشیم.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی ایجاد فضای راحت‌تر برای خدمات‌دهی در بخش مالیات‌ها را از موضوعات مورد توجه این سازمان دانست و گفت: در مکانیزه کردن فرایندهای مالیاتی به دنبال این هستیم که مودیان مالیاتی در فضای راحت و آسان قرار گیرند.

وی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که در بحث معافیت‌های مالیاتی چه تصمیمی برای مناطق محروم و کم برخوردار گرفته‌اید، اظهار کرد: برای مناطقی که محروم تلقی می‌شوند تسهیلات خاصی در اصلاح قانون مالیات‌ها در بحث معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته‌ایم.

وکیلی در ادامه گفت: در اصلاح قانون مالیات‌ها این موضوع می‌تواند بسیار پررنگ‌تر باشد و سرعت معافیت تولید در بخش‌های کمتر توسعه یافته دو برابر جاهای برخوردار باشد.

این مسئول بیان کرد: در بخش تقسیط پرداخت مالیات‌ها و بخشودگی مالیاتی سعی ما بر این است که نگاه مثبتی به مناطق محروم داشته باشیم.

وی با بیان این‌که سازمان ما به تنهایی نمی‌تواند جلوی فرار مالیاتی را بگیرد، خاطرنشان کرد: کشور باید بخواهد و عزم عمومی لازم است که البته ما قانون آن را ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم امکان درست و صحیح جمع‌آوری اطلاعات را داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۵۷۱/ع۲۰

منبع : فارس نیوز