معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۶۰۰ هزار تن آسفالت برای راه‌های کشور در سال ۹۳پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، داود کشاورزیان ظهر امروز طی سفر خود به ، از چند محور  ـ شیراز،  ـ اصفهان، ـ بوشهر و ـ یزد بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، در خصوص طرح‌‌های بهسازی راه‌های کشور، اظهار کرد: علاوه بر اعتباراتی که در بودجه سال جاری پیش بینی شده نزدیک به ۴۰۰ هزار تن قیر برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در ستاد حمل و نقل و در قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به طور کلی ۶۰۰ هزار تن قیر برای راه‌های کشور پیش‌بینی شده که این مقدار بین استان‌ها تقسیم خواهد شد.

کشاورزیان عنوان کرد: عملیات اجرایی آسفالت بیش از ۱۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی و ۸۵ هزار کیلومتر بزرگراه‌ به پایان رسیده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در سال جاری سازمان راه و شهرسازی، اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال برای عملیات راهداری، اهداف پلیس راه، تکمیل پایانه‌های مرزی، رفع نقاط حادثه‌خیز و … اختصاص داده است.

کشاورزیان ادامه داد: احداث راه‌های ارتباطی کشور اعم از زمینی، راه و راه‌آهن و راه‌های آبی و فراهم آوردن وسایل ترابری و تنظیم مقررات استفاده صحیح از آنها و تأمین ترابری کشور جزو اهداف اساسی این وزارت محسوب می‌‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۹/غ۲۰

منبع : فارس نیوز