معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، داوود کشاورزیان ظهر امروز طی سفر خود به کهگیلویه و بویر‌احمد، از محورهای -شیراز، - اصفهان، -بوشهر و - یزد بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسئولیت نگهداری راه در سطح کشور را برعهده دارد، اظهار کرد: طی این بازدید از بخش زیادی از راه‌های این استان بازدید کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سال جاری از محل اعتبارات بالغ بر ۱۸ هزارمیلیارد ریال به  عملیات حمل و نقل جاده‌ای و حوزه راهداری اختصاص یافت که از این مقدار ۱۵ میلیارد ریال در حوزه راه و مابقی در ساخت و تکیل پایانه‌ها اختصاص یافته است.

کشاورزیان افزود: یکی از وظایف این سازمان رفع مناطق حادثه‌خیز بوده که برای رفع آن اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی اختصاص داده شده است.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: در سال ۹۳ اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال به کهگیلویه و بویر احمد اختصاص یافت که ۲۵ میلیارد ریال آن صرف عملیات حمل و نقل جاده‌ای  می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت ما مبنی بر نگهداری راه‌ها، اعتبارات تخصیص یافته را براساس میزان ترافیک، وضعیت خرابی جاده‌ها و بر اساس شاخص‌های مختلف بررسی کرده و همه مناطق از جمله مناطق محروم  در یک سطح هستند و به طور برابر تامین اعتبار خواهند شد.

معاون وزیرراه و شهرسازی گفت: از اعتبارات سال جاری در این مرحله مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین افزون بر ۷ هزار و ۵۰۰ نوع ماشین‌آلات راهداری شامل بلدوزر و… دستگاه‌های اختصاصی برف‌روب در این سازمان وجود دارد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۹

منبع : فارس نیوز