فرماندار باشت گفت: یک میلیارد و ۸۴ میلیون تومان اعتبار ماده ۱۸۰ به دستگاه‌های اجرایی باشت تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز کمیته برنامه‌ریزی توزیع اعتبار ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه کشور شهرستان باشت در فرمانداری برگزار شد.

این نشست با حضور زبیر دارابی کارشناس بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری، یزدان محمدی فرماندار باشت و سایر اعضای کمیته برنامه‌ریزی برگزار شد.

یزدان محمدی در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام صفر و فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: مبلغی قریب به یک میلیارد و ۸۴ میلیون تومان اعتبار به دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشت اختصاص داده شده است.

سرپرست فرمانداری باشت با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده شده به هر دستگاه در این کمیته با برنامه‌ریزی دقیق انجام گرفته است، افزود: اولویت استفاده از این اعتبارات جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده و پروژه‌‌های رو به اتمام نیز در این راستا باید در اولویت بالاتر قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به کم بودن مبلغ اعتبارات برخی از دستگاه‌ها و وجود مشکلات عدیده ناشی از این کمبود اعتبار در دستگاه‌ها لازم است توزیع و مصرف اعتبارات با اعمال نظارت دقیق و مستمر مدیران بر پروژه‌ها انجام گیرد.

محمدی توزیع اعتبارات از محل ماده ۱۸۰ را بر اساس شاخص‌‌های پروژه‌‌ای اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار بر اساس ۹ شاخص در راستای ارتقای شاخص‌‌های کمتر از سطح متوسط کشوری، توزیع می‌‌شود.

این مسئول اذعان کرد: اعتبارات مربوط به هر شهرستان با توجه به دستگاه‌ها و نیازهای آنان توزیع شده و بی‌شک هیچ‌گونه اعتبار از شهرستانی به شهرستان دیگر جابه جا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اساس و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی عدالت است، خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات ماده ۱۸۰ به طور کامل توسط دستگاه اجرایی دریافت شود در آینده نزدیک شاهد اقدامات خوب از جمله تکمیل پروژه‌های نیمه کاره رها شده و آغاز طرح‌های خوب در تمامی عرصه‌ها در شهرستان خواهیم بود و در این خصوص مسئولان حوزه‌های مختلف بودجه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۷/ط۳۰

منبع : فارس نیوز