رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت از اجرای طرح مسجد‌محوری در مساجد این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام اکبر ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: طرح مسجد محوری با هدف حمایت و فعال‌سازی برنامه‌های فرهنگی مساجد با حضور جوانان در سه مساجد شهرستان باشت برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار و با حمایت اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان باشت اجرا می‌شود، افزود: در این طرح به منظور تقویت فرهنگ مسجد محوری، مبلغی بودجه و اعتبار به مساجد اختصاص داده می‌شود و با اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون احیای مناسبت‌های دینی و مذهبی در محل مساجد زمینه‌ها را جهت مشارکت بیشتر افراد به خصوص جوانان در این مکان‌های معنوی و برخورداری از فضای معنوی آن فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح با برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم و مورد تقاضای افراد مشتاق چون قرآن و مسائل احکام می‌توان تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را جذب مسجد و مسائل دینی کرد.

ظهرابی عنوان کرد: مسجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه است و جذب افراد به روش‌های مختلف به سمت مسجد باید در دستور کار عموم مسئولان و مردم قرار گیرد.

این مسئول مساجد را پایگاه مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: حضور جوانان در سنگرهای مقاومت و پایگاه‌های عظیم‌البنیانی چون مسجد خواهان حمایت و اطلا‌ع‌رسانی عمومی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت تصریح کرد: اهمیت مسجد در میان مردم جامعه نشانه‌ای از پذیرش و استقبال مردم مسلمان نسبت به دین اسلام و ارزش‌های دینی آن و و عمل به دستورات اسلامی است و این را به خوبی با حضور عموم مردم در مساجد سراسر کشور حتی در دور افتاده‌ترین نقاط نیز شاهد هستیم.

مساجد به عنوان معبودگاه مسلمانان نقش بسیار مهم و ویژه‌ای در تربیت دینی ،عبادی ،اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دارد و در این راستا از عمده‌ترین وظایف ما جذب و حفظ نسل جوان و نوجوان به سمت و سوی مسجد است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۷/ن۳۰

منبع : خبرگزاری فارس