مدیر آموزش و پرورش گچساران از اجرای طرح شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر «شهاب» در سطح مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی صبح امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح شهاب با اشاره به طرح ملی بنیاد نخبگان در حوزه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر اظهار کرد: طرح شهاب، برنامه مشترکی بوده که با همکاری بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه طرح شهاب و برگزاری جلسات مستمر برای اجرای مطلوب این طرح یادآور شد: شناسایی استعدادها، کمک به رشد و شکوفایی و در نهایت زمینه‌سازی برای جذب و بکارگیری استعدادها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران افزود: طرح شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر «شهاب» در کشور به طور گسترده با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است.

مرادی با بیان این‌که طرح شهاب از جمله طرح‌های بنیادین حوزه علمی کشور است، بیان کرد: در این طرح استعدادهای گوناگون و متنوع دانش‌آموزان در محیط مدرسه بدون جداسازی و به شکل خاموش شناسایی شده و بستر‌های لازم برای هدایت و حمایت از این قراردادها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی استعدادهای برتر در گروه‌های سنی مختلف انجام می‌شود،‌ گفت: این مرحله، طرح شهاب در پایه چهارم دوره دوم ابتدایی و پایه هفتم دوره اول متوسطه در این شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

مرادی با یادآوری این مطلب که شناسایی استعدادها از دوره دانش‌آموزی آغاز می‌شود، ادامه داد: این شناسایی در دوره دانشجویی ادامه یافته و در نهایت به شناسایی شخصیت‌های برجسته علمی ختم می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران معتقد است اجرای این طرح یکی از مصادیق بارز تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در راستای اجرای احکام سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور است.

مرادی تصریح کرد: شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان از جمله مواردی بوده که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه اندیشمندان و صاحب‌نظران کشور است و در اسناد بالادستی کشور نیز نمود بارزی دارد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۱/ب۳۰

منبع : خبرگزاری فارس