معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تغییر کاربری بی‌جهت اراضی کشاورزی این استان و تبدیل آنها به واحدهای خدماتی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی شامگاه یک‌شنبه در نشست کارگروه زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اکنون که کارخانه‌های شن و ماسه بستر رود بشار تعطیل شده‌اند باید برای جایگزینی آنها چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: لازم است در مناطقی که از نظر محیط زیست و منابع طبیعی مشکلی نیست و آسیبی به آن وارد نمی‌شود با بررسی و جانمایی دقیق با ایجاد واحدهای شن و ماسه کوهی موافقت کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از رویه‌هایی که در گذشته برای صدور این‌گونه مجوزها وجود داشته، تصریح کرد: چرا باید در گذشته و در منطقه دلی‌بجک و در مجاور منازل مسکونی مردم در دل روستا مجوز ایجاد چندین و چند کارخانه سنگ‌شکن داده می‌شد و اکنون در منطقه‌ای خارج از روستا با صدور مجوز مخالفت ‌شود.

این مسئول در پاسخ به برخی انتقادات برای موافقت با اجرای واحدهای سنگ‌شکن در مناطقی همچون شهر سی‌سخت تصریح کرد: نباید به صرف اینکه این شهر توریستی است و مورد حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی قرار دارد اجازه نداد واحدهای صنعتی فعال شوند که این مغایر با توسعه متوازن است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این موضوع که برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دغدغه‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: لازم است در خصوص واحدهای شن و ماسه در شهرستان‌های مختلف یک تحقیق و بررسی جامعی صورت گیرد و از امروز بدانیم که برای مثال شهرستان گچساران و بویراحمد و یا دنا به چه اندازه و میزان شن و ماسه و چه تعداد کارخانه سنگ‌شکن نیاز دارند تا مشکلات گذشته دیگر تکرار نشود.

نیک‌اقبالی با انتقاد از وجود برخی از طرح‌ها که به زمین‌های زراعی آسیب می‌رسانند،متذکر شد: چه دلیلی دارد که برای یک کار خدماتی پیش پا افتاده در دورترین روستای یک از شهرستان‌های استان بیش از ۵ هزار متر زمین زراعی به یک طرح غیر ضروری اختصاص داده شود.

وی اذعان داشت: چه توجیهی دارد که در همان روستای دورافتاده که زمین‌های کشاورزی آن بهترین محل برای کار و تولید و اشتغال جوانان است چندین هزار متر زمین برای احداث بنگاه مصالح ساختمانی تغییر کاربری داده شود.

انتهای پیام/۲۵۷۱/ن۳۰

منبع : خبرگزاری فارس