نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد حفظ وحدت رویه بین شورای فرهنگ عمومی استان و استان های دیگر را یک ضرورت دانست و افزود: حفظ فرهنگ سنتی و بومی پاک تا آنجا که می توانیم یک وظیفه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و اسلامی، آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست چهار ساعته شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت:هیچ کس نیست که طالب فزونی خیر نباشد و خداوند این مطالبه بشر را محقق می کند.
آیت الله ملک حسینی با بیان این که خداوند خیر و برکت را با مقدمه ایمان در حیطه عقل، اندیشه و احساس و تقوا را در حیطه رفتار قرار داده است، گفت:بدون تردید فرهنگی که برپایه این دو استوار باشد فرهنگ است و هر چیز غیراز این امری نابهنجار و غیرفرهنگی است.
وی در ادامه، افزود: بنده تقاضای تشکیل جلسه ای داشتم که اعضای شورای فرهنگی عمومی، شورای امربه معروف و نهی از منکر و دیگر نهادها حضور داشته باشند تا مطالب متعددی مطرح و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شتاب بعضی از امور(شتاب خیر و شر) در بعضی از مناطق ناپذیرفتنی است شتاب شر در مناطق سنتی و شتاب خیر در مناطقی که هرگز ارزش های اخلاقی در آن وجود نداشته، تردیدزاست که چه اتفاقی افتاده که امری شتاب می گیرد.
ملک حسینی گفت: در جامعه اصیل و سنتی که ضدارزش ها و نابهنجاری ها شتاب گیرد این هم قابل پذیرش نیست و سوال بزرگی در برابر آن می گذارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: در بعضی از مناطق کم بعضی از امور زیاد است و نمی توان پذیرفت که بعضی از مسایل اندک قدم آن وارد جامعه شود و مبارزه درخور با آن صورت نگیرد.
این مسئول از تحول سنت ها به عنوان اتفاقی که الان در جامعه در حال شتاب گرفتن است یاد و تصریح کرد:مراسم عقدها و عروسی ها، نشست و برخاست ها، مراسم عزاداری رنگ نو و جدیدی به خود گرفته در حالی که از اوایل انقلاب تا ۱۶ سال بعد از انقلاب در واقع فضای جنگ و شاید آموزش های نهادهای فرهنگی و صدا و سیما توانسته بود بعضی از سنت های غلط قبل را کنار بزند و حرکت خوب و معطوف به خیر ایجاد کند؛ اما متاسفانه شاهد انقلاب این مسایل هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: نباید در هنگام عمل به وظیفه در موضوعات فرهنگی همه فیلسوف و جامعه ‌شناس شویم؛ بلکه لازم است که راهکارهای عملی در این زمینه تبیین شده و برای اجرا به دستگاه‌ های مختلف ابلاغ شود.
آیت الله ملک حسینی، آفت اجرا را تنبلی دانست و عنوان کرد: وقتی به متولیان فرهنگی گفته می ‌شود که با معضلات اجتماعی عدیده در جامعه برخورد کنند به دلیل تنبلی در برخورد، دم از لزوم حفظ کرامت مردم می ‌زنند؛ در حالی که این معضلات چیزی جز خسران عاید مردم نمی ‌کند.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مسئولان نباید به دلیل تنبلی خود به گونه ‌ای دیگر نظر دهند تا وحدت ‌رویه‌ ها در برخورد و مبارزه با معضلات فرهنگی و اجتماعی خدشه ‌دار شود.
وی با بیان این که باید وحدت رویه بین شورای فرهنگ عمومی استان و استان های دیگر باید صورت گرفته و حفظ شود، افزود: تفکیک سالن ها و ورود مرد به حریم زنانه و زن به حریم مردانه باید رعایت شود.
آیت الله ملک حسینی اذعان داشت: شورترشدن از مجموعه ایران معنایی ندارد؛ اما حفظ فرهنگ سنتی پاک و بومی پاک تا آنجا که می توانیم یک وظیفه است.
وی در جمع‌ بندی اظهارنظرهای مطرح شده، گفت: مردم حق دارند پاک زندگی کنند و ما وظیفه داریم این زندگی پاک را برای آنها فراهم کنیم./و

منبع:شبستان

منبع : سایت اسلامی کهگیلویه و بویراحمد