فرماندار چرام گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای چرام متناسب با نیاز شهرستان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، شامگاه پنجشنبه شورای اداری شهرستان چرام با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور، معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار، مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، امام جمعه و اعضای شورای اداری در محل فرمانداری چرام برگزار شد.

در این نشست، علی‌رضا نیکروز اظهار کرد: از جمله راهبردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تحقق عدالت اجتماعی است که در این راستا ارائه آموزش به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از  سیاست‌های به ثمر رساندن این راهبرد است.

فرماندار چرام با اشاره به اهمیت آموزش و تاثیر مهارت در اشتغالزایی، عنوان داشت: همین مسئله باعث شده است که آموزش به جاهای دورافتاده، روستاها، بخش‌ها و شهرستان‌ها منتقل شود و بتوان همان امکاناتی که در سطح استان و کشور استفاده می‌شود را به روستاها و بخش‌های کوچک هم تسری داد.

وی توسعه آموزش‌های مهارت محور به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار را از ضروری‌ترین اقدامات آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و اضافه کرد: انتظار داریم در سطح فنی و حرفه‌ای شهرستان چرام، آموزش‌ها در سطح کسب دانش نماند، چرا که کسب دانش مرحله پایه علم‌آموزی است.

این مسئول با بیان اینکه اگر در کنار کسب دانش، مهارت هم یاد دهیم، مرتبه دوم را هم در نظر گرفته‌ایم، تاکید کرد: هدف و انتظار ما از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این است که شاگردهایی در کلاس تربیت کنیم که مثلا در دریا شنا کند و غرق نشود.

نیکروز ضمن ابراز امیدواری از اینکه آموزش‌ها منتهی به تولید شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی که از مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند، بتوانند در بازار کار پیدا کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام با تاکید بر این مطلب که در سطح شهرستان، آموزش‌ها متناسب با نیازهای شهرستانی، روستایی و بخشی باشد، گفت: ما در حال حاضر در نیازسنجی بخش به بخش و روستا به روستا هم شغل‌های مورد نیاز و هم جوانان جویای کار را مشخص کرده‌ایم اما امکانات خاصی را در سطح شهرستان جهت آموزش آنان نداریم.

وی خواستار بهره بردن از تمام ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان چرام شد و ابراز کرد: هدف ما بیشتر آموزش‌هایی است که منجر به شغل شود در سالی که مقام معظم رهبری با نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند، بنابراین باید بستر در این زمینه فراهم شود.

نیکروز در ادامه ارتقاء و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را از برنامه‌های اساسی مراکز فنی و حرفه‌ای نام برد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ح۳۰

منبع : خبرگزاری فارس