فرماندار لنده گفت: آمار بیمه روستائیان و عشایر در این شهرستان بسیار پایین بوده و با بالا رفتن آمار بیمه‌ای در لنده آینده معیشتی روستاییان و عشایر در صورت بروز هرگونه خطر و حادثه‌ای تضمین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سیدیدالله فاطمیان در جلسه دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان لنده با اشاره به مزیت‌های بیمه در جامعه امروزی گفت: شهرستان لنده به نسبت استان پایین‌ترین آمار بیمه‌روستاییان و عشایر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: جمعیت روستایی شهرستان لنده نسبت به جمعیت شهری آن پایین بوده و همین خود عاملی برای پایین بوده بیمه روستایی و عشایری در سطح شهرستان است.

فرماندار لنده گفت: اما این امر نباید مسئولیت ما را تحت شعاع قرار دهد و در بیمه کردن روستاییان و عشایر خللی وارد سازد.

فاطمیان در ادامه به دلایل عدم روی آوری مردم روستاها به بیمه روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: عدم اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌توجهی مسئولان بیمه در سنوات گذشته از جمله عوامل بی‌رغبتی مردم نسبت به بیمه کردن خودشان است.

وی تصریح کرد: اگر دهیاران و شوراهای اسلامی که به عنوان پیشقراولان بیمه روستایی و عشایری باید حرکت کنند بتوانند مردم را به درستی توجیه کنند می‌توانند در مدت زمان بسیار کمی پوشش صددرصدی بیمه روستاییان و عشایر را در شهرستان تحقق بخشند.

فرماندار لنده یادآور شد: اعتمادسازی لازمه اصلی تحقق بیمه روستایی در سطح شهرستان است.

فاطمیان گفت: آمار بیمه روستاییان و عشایر در شهرستان لنده بسیار پایین بوده و با بالا رفتن آمار بیمه‌ای در شهرستان آینده معیشتی روستاییان و عشایر در صورت بروز هر گونه خطر و حادثه‌ای تضمین شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ش۲۰

منبع : خبرگزاری فارس