ششمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه ۲ کشور با حضور ۱۷ گروه نمایشی از ۷ استان در یاسوج آغاز به کار کرد.

سایت مردم استان ( ک و ب):صبح امروز و با حضور ۱۷ گروه از ۷ استان کشور، مراسم آغازین ششمین جشنواره منطقه ۲ کشور در یاسوج برگزار شد.

مدیرمرکز آفرینشهای هنری و نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور  در این مراسم راز ماندگار هنر هنرمندان در طول تاریخ را اتصال به قرآن دانست و گفت: هر اثری که در طول تاریخ کشورمان به آیات قرآن متصل شد بر تارک تاریخ درخشید و هر هنرمندی که اثر خود را به این منبع فیض متصل کند هنرش ماندگار می شود.

حسین پیرموذن  زمان برگزاری جشنواره ملی نمایش عروسکی کشور را نیمه اول شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال و برای اولین با بخش مربیان را به جشنوراه نمایش عروسکی اضافه کردیم که در سال آینده به صورت مستقل برگزار می شود و به صورت یک سال در میان جشنواره اعضا و مربیان برگزار می شود.

وی جشنواره ها را ابزاری برای رسیدن به هدف دیگری عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشناره ها برای کانون هدف نهایی نیست بلکه برای ابزاری برای کشف استعداد کودکان و روشی برای تمرین کارگروهی و آشنایی با جنبه های مختلف زندگی برای کودکان و نوجوانان است.

پیرموذن افزود: در این جشنواره ۱۷ گروه نمایشی به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۱ گروه مربوط به اعضا و شش گروه مربوط به مربیان کانونهاست که در نهایت گروههای برتر به جشنواره تئاتر عروسکی کشور که در شهریورماه سال جاری در یکی از استان های کشور برگزار می شود راه پیدا خواهند کرد.