معاون اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر گفت: هر چند همه در مرکز نسبت به آینده کارخانه آرد و نشاسته یاسوج خوشبین نیستند اما من همه آبروی خود را برای بازگشایی آن گرو گذاشته‌ام.

 غلامرضا پناه شامگاه یک‌شنبه در نشستی به منظور راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج اظهار کرد: در کشور تنها دو کارخانه هم تیپ با این کارخانه وجود دارد که هر دو متاسفانه تعطیل هستند.

وی افزود: اگر چه ممکن است در نگاه اقتصادی، راه‌اندازی و بازسازی این کارخانه در اولویت این سازمان نباشد ولی به لحاظ نگاه اجتماعی و مشکلات جامعه کارگری، این مسئولیت را پذیرفتیم تا چرخ این کارخانه مهم در کشور به حرکت درآید.

پناه بیان کرد: سازمان اقتصادی کوثر برای راه‌اندازی این کارخانه به چند همکاری مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیاز دارد که امید است با جدیتی که در مدیریت ارشد این استان سراغ دارم، به زودی این شرایط برای فعالیت مجدد کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز فراهم شود.

این مسئول کشوری با قدردانی از حمایت‌های اسکندری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: علی‌رغم مخالفت‌های علمی و اقتصادی مسئولان این سازمان که کاملاً هم به جا بود، مسئولیت مالی و ضرردهی سرمایه‌گذاری در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج را با آبرویی که گذاشتم، به عهده گرفتم که امید است با همکاری مسئولان استانی در همه سطوح بتوانیم این کارخانه را به سودهی لازم برسانیم.

پناه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ضعف‌های مدیریتی حاکم بر این کارخانه در گذشته گفت: اگر این کارخانه به خوبی مدیریت شود و با نگاه ویژه مسئولان استانی، مشکلات و موانع به موقع برطرف شوند به یکی از کارخانه‌های سود‌ده کشور تبدیل خواهد شد.

* تولید چهار محصول اصلی در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج

معاون سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: قابلیت تولید چهار محصول اصلی در این کارخانه می‌تواند بسیاری از واردات و خروج ارز را در کشور کاهش دهد.

وی ابراز داشت: اگر در سهمیه گندم دولتی از سوی مسئولان استانی همکاری لازم شود، در فازهای بعدی خط تولید نشاسته، گلوکز، دکستروز و فروکتوز نیز فعال خواهند شد.

پناه، علاوه بر اختصاص سهمیه لازم گندم، همکاری اداره‌کار و تامین اجتماعی را در تحت پوشش قرار دادن کارگران مازاد این کارخانه به شکل پرداخت بیمه بیکاری و بازنشستگی پیش از موعد را یکی دیگر از انتظارات سازمان اقتصادی کوثر از مسئولان دانست.

وی نیاز این کارخانه را در بخش نیروی انسانی، ۳۵ کارگر دانست و گفت: ۳۱ کارگر مازاد در این کارخانه وجود دارد که لازم است بازنشسته شوند.

به گزارش فارس از یاسوج، سید موسی خادمی استاندار به نمایندگی از همه مدیران مربوطه قول داد که مشکل کارگران مازاد از مجرای قانون برطرف شود و سهمیه دولتی ممکن در گندم به این کارخانه اختصاص یابد.

پناه به نمایندگی از سازمان اقتصادی کوثر نیز قول داد که در صورت انجام تعهد مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی، کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در ۱۰ روز آینده بازگشایی و کارگران سرگردان به کار خود برگردند.

 

منبع : خبرگزاری فارس