با حضور قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار، خانواده‌های شهدا و سئولان شهرستانی و استانی گنگره بزرگداشت ۹۰ شهید شهرستان لنده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، با حضور قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران کل، فرماندار شهرستان‌های هشت‌گانه ، خانواده‌های معزز و محترم شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم مراسم یادواره و کنگره ۹۰ شهید شهرستان لنده برگزار شد.

ورودی میهمانی آلاله‌ها به یاد ایستگاه‌های صلواتی هشت سال دفاع مقدس ایستگاهی دایر شد تا شاید کسانی که برای شرکت در این میهمانی می‌آیند کام خود را با شربت و شیرینی، شیرین کنند. تصاویر زیبا و خیره کننده پدران و مادران شهدایی ما را به خود جذب کرد که یادآور صبر و استقامت این عزیزان بوده است.حضور پدران و مادران پیر و سالخورده با در دست داشتن عکس فرزندان شهید زیبایی خاصی به این حضور بخشیده است.

در میان راه‌ جلوه‌هایی از جبهه و جنگ و ادوات و میهمات جنگی با ماکت‌های شهدایی که برای دفاع از این مرز و بوم رفته بودند و حوضچه آبی که به یاد شط‌علی و حور العظیم و هویزه طراحی شد و یا تابوتی که نماد هزاران تابوت شهید بود همه و همه سیل نگاه‌های مردم را به سمت خود جذب می‌کرد.

از نمایشگاه‌ که گذر کردیم وارد سالن شدیم و سیل و انبوه مردمی را به نظاره نشستیم. کسانی که آمدند تجدید عهد و میثاق کنند با آرمان‌های شهدا. آمدند تا بار دیگر هم‌نوا به پدران و مادران شهدا اشک شوق شهادت سر دهند و یاد و خاطره ۹۰ شهید و سردار سرافراز شهرستان را گرامی دارند تا شمیم فرهنگ ایثار و شهادت باردیگر فضای شهر و دیارمان را معطر سازد.

در این کنگره برنامه‌های مختلفی از جمله، خیر مقدم فرماندار شهرستان لنده، حمل نمادین تابوت شهدا، مداحی حاج رضا نبوی، سخنرانی سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید کشور ،رونمایی از تمر یادبود شهدای شهرستان لنده، سرود دانش‌آموزان و اشعار محلی توسط خواننده هم استانی(کورش اسدپور) برگزار شد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/س۴۰

منبع : فارس نیوز