حفظ انقلاب و دفاع از آرمانها و اهدافش با شناخت چهره ی واقعی امام خمینی امکانپذیر است.

سایت مردم استان (ک و ب)- :

دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد/  یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد  

لفظ کاربردی مکتبی و محتوایی در نظام سیاسی و امت دارد و این مزیت مذهب تشیع و اعتقاد و باور عملی به اصل امامت نه تنها در اصول دین که در طول زمان و بصورت ذخیره الهی برای رهایی امت و پیروان آئین پاک مذهبی می باشد.اما بار معنایی دیگر این کلمه پیشوایی، جلو برنده، رهبری بیان شده است و کسیکه در نماز به آن اقتدا میگردد. یعنی در قول و عمل آن درجه از لیاقت و شایستگی را دارد که دیگران ، مأموم (تمسک به ) داشته باشند.

 

نام امام با پیشوایان دوازده گانه شیعه در طول تاریخ و در کتب و نوشته ها ماندگار گردید ولی اهل سنت بزرگان خود را به همین عنوان یاد کرده اند مثل امام محمد حنفی و امام شافعی و در حال حاضر در هر مسجد هم به طور روزانه در قالب امام جماعت ( جمع حاضر در مسجد) تلفظ میگردد، و در گذشته به بعضی از بزرگان علم و ادب و عالم دینی هم امام گفته میشد مثل امام محمد غزالی، اما با حرکت های اعتراضی مردم ایران علیه حکومت پهلوی از دهه ۵۰ این کلمه نقش و جایگاه جدیدی یافت و کاربرد آن بجای لفظ آیت الله خمینی(ره) به نام (ره) قرار داده شد. کلمه امام هم با طلوع و ظهور رهبر کبیر انقلاب در ادبیات سیاسی جهان جایگاه جدید و خاصی یافت.

همانطور که به تعبیر ژرف رهبر اندیشمندمان حضرت امام خامنه ای، نام ایران و انقلاب اسلامی در جهان با نام امام خمینی (ره) شناخته می شود.

لذا خمینی کبیر در نقش یک عالم روحانی، دینی و چهره ای  سیاسی با ردا و عبا و قبا نه تنها معادله نظام سیاسی  حاکم بر جهان را بهم ریخت بلکه شکل و رفتار و آداب  سیاستمداران را هم در ظاهر و هم در عبارت و عنوان طرحی نو در انداخت.

بطوریکه بعد از این ظهور بوده که کارشناسان سیاسی و حتی دست اندکاران نظام سلطه جهانی  بفکر شناخت ابعاد و معانی لفظ امام و رابطه بین امام و امت  پرداختند و کرسی شیعه شناسی و امام شناسی را در دانشگاه های جهانی راه اندازی کردند.

امام خمینی (ره) مظهر امامت و پیشوایی و الگوی عینی نظام علوی برای قرن حاضر بود، سادگی، تقوا و پرهیزکاری، خدا محوری و توحید گرایی، صلابت و اقتدار، دین مداری و توجه به آموزه های قرآنی در زندگی شخصی، خانوادگی ،جمعی و جهانی ….. همه و همه از او یک تابلوی زیبا و نمایشگاه بزرگ دین شناسی ساخت، عشق امت به ایشان بر اساس یک احساس و تبلیغ نبود ، عشق محرومین و مستضعفین به او بر اساس یک رابطه سیاسی و یا طبقاتی نبود، حتی عشق مردم ایران و عراق و…… بر اساس مبنای شیعه گری هم به تنهایی نبود و نیست بلکه این عشق برخاسته از یک صفا و صمیمیت و شناخت عارفانه و زندگی زاهدانه ی ایشان بود، این عشق ناشی از یک ارتباط دینی ،آزادگی ، رهایی از قید و بند دنیا و قدرت و صلابت و صداقت و راست آزمایی بوده و هست و به همین دلیل است که بعد از ۲۹ سال از ارتحال جاودانه اش باز پیر و جوان، زن و مرد و شیعی و غیر شیعی، ایرانی و غیر ایرانی همچنان پروانه وار در فراقش نالان و گریانند و در عزایش ماتم میگیرند.

 

عمق این پیوند به مردمداری، دینداری و الگوی تمام و کمال  یک انسان خود ساخته ی دین باور برمی گردد، که می تواند  با عصا و ردا و قبا بر میلیون ها قلب حکومت کند و فرمان براند و در بسیاری از جهان افتخار جوانان به ابناء الخمینی بودن باشد.

 

حتی مبارزان مدافع حرم، آزادگان فلسطین و لبنان و افغانستان و مجاهدان آفریقا و آسیا با نام و یاد و راه و اندیشه و کلام امام خمینی (ره) احساس هویت و شخصیت می کنند و اینجاست که باید در بیست و نهمین سالگرد فقدان آن امام بزرگ و بلند آوازه و پرچمدار مبارزه با جهل ،سلطه،استعمار و استثمار و استکبار به باز خوانی و بازیابی اندیشه هایش پرداخته شود.

 

لازم است تا به همراه همه ی عاشقان مکتب و انقلابش بر راه ساده زیستی و زندگی زاهدانه اش، عدالت طلبی اش مبارزه خستگی ناپذیرش با مظاهر ظلم و ستم از هر نوع و نامی مروری دیگر داشته باشیم اینکه احترام بازماندگان  و اعقاب و اخلاقش را داشته و بر چشم خود میزبانی شان را حفظ کنیم یک ضرورت است اما برای شناخت عقاید و افکارش بر پیروان راستین و حافظان واقعی خط امام تمسک بجوئیم.

 

باور امام خمینی (ره) با مظاهر لیبرالیستی و استقرار نظام اشرافیگری و اسیر شدن در رنگ و لعاب دنیا و دنیاپرستی بدور بوده وهست و تبدیل حرمش به بارگاه پر جلال و جبروت (کاخ) با ساختمان های بزرگ و مصالح گرانقیمت با حسینیه جمارانش ناسازگار است، اینکه بر اساس یک خبر موثق مقام معظم رهبری در سال گذشته یک زیلو به آن مکان  پر هزینه و اشراف گرایانه اهدا کردند تلنگری و هشداری است که باید متصدیان امر آن را جدی بگیرند.

 

امام خمینی را باید آنطور که بود معرفی کرد نه آنطور که عده ای میخواهند باشد؟!

 

در سالگرد مراسمش یکبار دیگر به متون نوشتاری اش ، به وصیت نامه اش ، به عملکرد رفتار عملی اش، به پیام ها و مطالب سیاسی  و عرفانی اش و و به سخنرانی ها و سادگی کلامش رجوع کنیم و چهره واقعی آن امام  دلها و امام خوبان را برای نسل جوان بشناسانیم، حفظ انقلاب و دفاع از آرمانها و اهدافش با شناخت چهره ی واقعی امام خمینی امکانپذیر است.

 

امام جماران نشین ، امام محرومین و مستضعفین که یک تارموی آنها را با سرمایه داران و زرسالاران را عوض نمی کرد.

 

امام عدالت طلبان ، امام معتقد به برتری کوخ نشینان بر کاخ نشینان، امام بسیجیان و امام و رهبر پیشوای انقلاب اسلامی را با تمام ابعاد وجودی اش بازآفرینی نمائیم  تا از راه و مسیر و خط و کلامش فاصله نگیریم.

 

آن امام برای ما قبله نمایی بود، آن امام برای ما شاقول ایستادگی بود، آن امام تراز جهت یابی و جلوگیری از انحراف و نفاق بود، آن امام برای ما امام بود و در ۱۴ خرداد برای پاسداشت عظمت دیرینه اش بر خلاف خواست نظام سلطه و استکبار با جانشین فرزانه و اندیشمند و شایسته اش بیعتی مجدد بجوئیم. هر چند داغ فراق آن پیر سفر کرده باید قرن ها بگذرد تا دلی آرام گیرد:

حافظ اندر درد او می سوز و بی درمان بساز           زان که درمانی ندارد درد بی آرام دوست