در تکمیل گزارش فارس از عملکرد نامطلوب عابربانک در چرام، روسای بانک‌های چرام به خبرگزاری فارس پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، با پیشرفت فناوری در دنیای امروز بانکداری الکترونیکی بخش مهمی از زندگی شهروندان به حساب می‌آید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به دفعات از دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپردازهایی که برای دریافت پول با آن‌ها سر و کار داریم، پیغام‌هایی با لحن «پاسخی صادر نشد»، «ارتباط برقرار نشد» و…. را شنیده‌ایم.

اینکه پاسخی از مرکز دریافت نشده است علت آن هرچه باشد پیغام چندان خوشایندی نیست و از همین جهت خیلی سریع با واکنش عدم رضایت شهروندان همراه می‌شود.

در راستای همچین پیغامی و مشکلاتی که دو روز پیاپی در دستگاه‌های خودپرداز چرام به وجود آمد و باعث بالا گرفتن صدای نارضایتی شهروندان شد، خبرگزاری فارس گزارشی مبنی بر عملکرد نامطلوب خودپردازها منتشر کرد که در تکمیل آن گزارش، روسای بانک‌های چرام عصر امروز در نشستی با فرماندار چرام و خبرنگار فارس، مشکلات را بررسی کرده و پاسخ دادند.

آنچه در زیر می‌خوانید حاشیه‌های این نشست و پاسخگویی روسای بانک است:

* در این نشست رئیس بانک تجارت چرام، ۵۰ درصد مشکلات خودپردازها را ناشی از فرهنگ استفاده نادرست از دستگاه‌ها دانست.

*رئیس بانک کشاورزی چرام نیز با ابراز نارضایتی از اینکه کشاورزان چرام پول‌های خود را در بانک‌های شهرستان‌های مجاور ذخیره می‌کنند، اظهار کرد: بانک کشاورزی ۲۲۰ فقره تسهیلات زنبورداری به کشاورزان پرداخت کرد که در حال حاضر حساب ذخیره آنان در بانک‌های دیگر شهرستان‌ها نگهداری می‌شود و با وجود چنین مشکلاتی طبیعی است که با کمبود نقدینگی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی چرام به بانک‌های شهرهای مجاور پول تزریق می‌کند، گفت: مشتریان کیفیت کار را در نظر نمی‌گیرند و به سوددهی توجه می‌کنند.

*رئیس بانک ملی چرام نیز با تاکید بر اینکه کارمندان ادارات چرام، حساب‌های خود را در شعب این شهرستان نگهداری کنند بر عدم فرهنگ صحیح استفاده مردم از عابربانک تاکید کرد و ابراز داشت: ما می‌توانیم با استفاده صحیح و عدم دریافت پول‌های نقد غیرضروری از خودپردازها موجب کارائی بیشتر آن‌ها شویم.

رئیس بانک صادرات چرام نیز با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی از کمبود نیرو نیز گلایه داشت و خاطرنشان کرد: طبق قانون درآمد شعبه سنجیده شده و با توجه به درآمد، به آن شعبه نیرو ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر استفاده درست از خودپردازها، یادآور شد: در حالی که تمامی صنوف خدماتی مجهز به سیستم‌های pos فروشگاهی هستند و نیاز به حمل پول نقد نیست ولی برخی باز هم اصرار به گرفتن پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز دارند.

——————————

گزارش از نسرین هاشمی

————————–

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/غ۳۰

منبع : فارس نیوز