بازیگر فیلم “خانه پدری” با بیان اینکه کار کردن با کیانوش عیاری برای هر بازیگری حتی اگر در یک اپیزود باشد، افتخار است، گفت: سینمای عیاری از دوره نوجوانی و جوانی من سینمای تأثیرگذاری بوده و همیشه مترصد فرصتی بودم که در فیلم او بازی کنم و امیدوارم این فرصت باز هم برایم تکرار شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد شهاب حسینی با اشاره به اینکه ویژگی‌ یک اثر خوب این است که پس از تمام شدن در ذهن مخاطب بماند، افزود: ویژگی کارهای کیانوش عیاری و اصغر فرهادی این است که وقتی فیلم تمام می‌شود تازه در ذهن شما شروع می‌شود و من از شما می‌خواهم که با حسن نظر به این فیلم‌ها نگاه کنید.
مهدی هاشمی یکی از بازیگران فیلم خانه پدری با بیان اینکه پیش از این فیلم را در دی‌وی‌دی دیده بود و تجربه تماشای «خانه پدری» بر پرده سینما آن هم با تماشاگران و در سکوت بسیار متفاوت است، گفت: من تا قبل از همکاری با آقای عیاری یک بازیگر حرفه‌ای بودم ولی پس از «هزاران چشم» و «روزگار قریب» از مقام یک بازیگر حرفه‌ای به مقام هنروری ارتقاء پیدا کردم.
وی گفت:‌ در واقع در این چند کاری که با کیانوش عیاری داشتم به مقام نابازیگری رسیدم، چون در کار با عیاری خود را خالی می‌کردم و مثل یک نی می‌شدم که او هر بار می‌توانست آوا‌های مرا بیرون بیاورد.
نازنین فراهانی دیگر بازیگر این فیلم با ابزار خوشحالی از اینکه پس از سه سال با چنین ازدحام جمعیتی برای تماشای «خانه پدری» روبرو شده است، گفت: احساس می‌کنم هر بازیگری که با کیانوش عیاری بازی کند، بهترین کار خود را انجام می‌دهد چون او اصلا نمی‌گذارد که شما بازی کنید بلکه باید زندگی کنید.
وی همچنین در واکنش به برخی سوالاتی که مطرح می‌شد از حاضران پرسید آیا واقعا فیلم ساختن درباره تعصب مردان به زنان عجیب است آن هم در حالی که ما زندگی‌های قبیله‌ای را در ایران دارند که پدران کشتن دخترشان را حق خودشان می‌دانند.
ناصر هاشمی یکی دیگر از بازیگران این فیلم که نقش جوانی‌های برادرش مهدی هاشمی را ایفا می‌کرد با بیان اینکه هیچ‌گاه دوست نداشته نقش جوانی مهدی هاشمی را بازی کند و در گذشته پیشنهادهایی به او مطرح شده بود، بیان کرد: اما وقتی برای سریال «روزگار قریب» و «خانه پدری» پیشنهاد این کار مطرح شد نتوانستم رد کنم چون کارگردان آن آقای عیاری بود.

منبع : سایت اداره فرهنگ و اسلامی