- اخبار ، اخبار سایت ، ادارات استان ، استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، خبرگزاری ها
- جمعه 27 دسامبر 2013 - 05:12
ارتباط دو سویه دولت با مردم، لازمه جلب حمایت مردم است
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحول در سیستم پاسخگویی مسئولان گفت: لازمه جذب و جلب حمایت و مشارکت مردمی داشتن ارتباطی دو سویه و بدون واسطه بین مردم و دولت و همچنین بستر سازی مناسب برای ارائه خدمات با هزینه کمتر و اثر بخشی بیشتر است.
سایت مردم استان (ک و ب)؛ سید محمدرضا نوذری ظهر امروز در جمع مردم شهرستان لنده با اشاره به سامانه پاسخگویی و پیگیری شکایات و مکاتبات مردمی اداره کل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: دولتها در طی تغییر و تحولاتی که از گذشته تا کنون داشتهاند به این نکته پی بردهاند که اگر مردم سیاستهای دولتی را درک نکرده و از آن حمایت نکنند ، آن سیاستها در اجرا و هدایت ناکام خواهند ماند.
وی افزود: درگیر ساختن مردم در فرایند خط مشی ادارات و مشورت گرفتن از آنها رویکرد بهتری برای مطلع ساختن آنها از سیاستها میباشد.
مدیر کل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولتهایی که عموم مردم امکان مشارکت میدهند، برای تصمیمگیری در موقعیت بهتری قرار دارند و تصمیمات آنها از پشتیبانیعمومی بیشتری برخوردار بوده و در حقیقت نمادی از عزم راسخ دولت برای مشارکت آحاد مردم در تصمیمگیریهای کلان است.
نوذری تصریح کرد: لازمه جذب و جلب حمایت و مشارکت مردمی داشتن ارتباطی دو سویه و بدون واسطه بین مردم و دولت و همچنین بستر سازی مناسب برای ارائه خدمات با هزینه کمتر و اثر بخشی بیشتر است.
وی افزود: این مهم نیازمند دولتی الکترونیک و آنلاین بوده که مسیر دسترسی مستقیم مردم به ادارات دولتی و یا ارتباط ادارات با همدیگر را آسان ساخته و در زمان، امور حمل و نقل و بهبود ترافیک مؤثر بوده و مکاتبات کاغذی را حذف و خدمات را در هر زمان و مکانی ارائه خواهد داد.
این مقام مسئول استانی با اشاره به نظامنامهمدیریت پاسخگویی به شکایات گفت: مرکز ارتباط مردمی بر اساس الزامات قانونی و در جهت تحقق اصول ۹۰، ۱۶۲، ۱۷۳ و ۱۷۴ قانون اساسی و ماده ۱۴۲ قانون برنامه چهارم توسعه به مثابه یک رسانهای کار آمد در برقراری ارتباط بین دولت و مردم نقش محوری ایفا میکند.
وی افزود: این مرکز عالیترین مرجع نظارت بر ارتباطات مردمی با مدیریت ایده ها، نظرها، طرحها، شکایات، درخواستها، انتقادات و ابراز احساسات مردمی و مسئولان خواهد بود.
نوذری به اهداف راهاندازی سامانه ارتباط مسئولان و مردم اشاره کرد و گفت: این سامانه در جهت ارتقاء سطح پاسخگویی دستگاههای اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی دولت و توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع، رسیدگی سریع به تقاضاهای مردمی و افزایش نظارت مردمی بر ارائه خدمات دولتی و عملکرد مدیران راهاندازی شده است.
مدیر کل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سامانه سامد یا سامانه الکترونیکی مردم و دولت از طریق سایت خود به آدرس و یا شماره تلفن بدون کد از طریق خط ثابت یا تلفن همراه راهاندازی شده است.
نوذری خاطر نشان ساخت: این سامانه در تایم اداری با ارتباط مستقیم به کارشناسان و در تایمهای غیر اداری سامانه گویا آماده خدمات رسانی به مردم بوده و در کمترین زمان ممکن بین ۳ الی ۵ روز پاسخ مسئولان به درخواست و یا شکایات و انتقادات شخص به صورت تلفنی و یا پیامکی ارسال خواهد شد.
وی افزود: این سامانه تا حصول نتیجه درخواستهای مردمی را پیگیری میکند.
مدیر کل بازرسی استان با انتقاد از عدم اطلاع رسانی درست پیرامون سامانه الکترونیکی سامد گفت: مدیران و مسئولان و سایتهای خبری در این زمینه باید اطلاع رسانی وسیعتری داشته باشند.
وی افزود: حجم نیازها و شکایات مردمی میطلبد کانالهای ارتباطی مؤثرتری راه اندازی شود و دولت جمهوری اسلامی وظیفه خود را سنگینتر از گذشته میبیند.
نوذری خاطرنشان ساخت: بنا به فرمایش مولای متقیان علی(ع) مشروعیت دولت اسلامی به مقبولیت عمومی است و ما باید تا حصول این مقبولیت تلاش و جدیت بیشتری داشتهباشیم
منبع : فارس نیوز